Uzmanlar Uyardı! Bu Gıdalardan Uzak Durun!

Marketlerde içeriğini okumadan aldığınız bazı gıdaların ne kadar şeker içerdiğini görünce inanamayacaksınız. Peki hangi gıdada şeker oranı yüksek? İşte dikkatli tüketilmesi gereken ve şeker oranı yüksek olan 7 tehlikeli besin...

05.03.2021-16:33 - (Son Güncelleme: 05.03.2021-16:33)Uzmanlar Uyardı! Bu Gıdalardan Uzak Durun!

Bazı gıdaların özellikle meyvelerin zararsız olduğunu düşünüp tüketirken içindeki şeker oranı hiç önemsenmiyor. Meyveler içeriğinde şeker barındırır fakat bazı meyveler var ki şeker miktarı fazlasıyla yüksektir. Marketlerden içeriğine bakılmadan alınan gıdalar içerisinde fazlasıyla şeker barındırıyor. Diyet yaparken paketli gıdalardan kaçınmak gerekiyor. Bunun nedeni bu gıdaların çok sayıda katkı maddesi ve yüksek oranda şeker içermeleridir. Çok lezzetli ve iştah açıcı olan pek çok paketli gıdanın %80'i eklenmiş şeker içeriyor.

KONSERVE SEBZELER 

Fasulye, domates, bezelye gibi konserve gıdaların etiketlerini okuduğunuzda içerdikleri eklenmiş şeker miktarına şaşıracağınıza eminiz. Bu gıdalara şeker eklentisi yapılmasının sebebi elbette lezzetlerini artırmak. 

DİYET ATIŞTIRMALIKLAR 

Piyasada diyet ürünü olarak sunulan ve sağlıklı beslenmeye dikkat eden tüketicilere oldukça cazip görünen sayısız besin bulunuyor. Fakat yağsız ve diyet dostu olarak pazarlanan bu besinlerin büyük bir kısmına da ne yazık ki yüksek miktarda şeker ekleniyor.

MISIR GEVREKLERİ 

Birçok tahıl da gizli eklenmiş şekerle dolu. Eğer satın aldığınız gevrek tatlıysa ve görüntüsü parlaksa etiketini okuduğunuzda karşılaşacağınız şeker miktarı sizin için sürpriz olmamalı. O derece ki, sağlıklı zannedilen bazı kahvaltı gevrekleri bir dilim kekten bile daha fazla şeker içeriyor. Bu yüzden etiketini okumadan satın aldığınız mısır gevreklerinin kan şekerinizi hızla yükseltme ihtimalini göz ardı etmemelisiniz. 

EKMEKLER 

Şaşırtıcı ama beyaz, tahıllı ve esmer ekmek gibi birçok ekmek türüne de şeker ekleniyor. Maalesef market raflarında gözünüze daha sağlıklı gibi görünen paketli ekmeklerin bazıları gizli şekerlerle dolu olabilir. Bu yüzden gizli şekerleri vücudunuza almak istemiyorsanız paketli ekmeklerin etiketini okuyarak şeker içermeyenleri tercih edebilir ya da ekmeğinizi güvendiğiniz bir fırından satın alabilir, hatta evde kendiniz yapabilirsiniz. 

SMOOTHIE'LER 

Sağlıklı beslenmenin adeta popüler hale gelişiyle birlikte giderek daha fazla tercih edilen bir içecek türü ortaya çıktı ki o da smoothie'ler. Elbette evde hazırladığınız smoothie'leri içine ne koyduğunuzu bildiğiniz için güvenle içebilirsiniz. Ancak dışarıda sipariş ettiğiniz smoothie'ler sandığınız kadar masum olmayabilir. Çünkü daha lezzetli olmaları için ne yazık ki birçoğuna şeker ilave ediliyor. 

MEYVELİ YOĞURTLAR 

Yine lezzetlerini artırmak amacıyla hazır meyveli yoğurtların da neredeyse tamamına şeker ekleniyor. Bu sebeple hazır meyveli yoğurtlar almak yerine dilerseniz sade yoğurdunuzu tercihinize göre toz tarçın ve meyveyle tatlandırarak yiyebilirsiniz. 

SOSLAR VE ÇEŞNİLER 

Yemeklerimizi, salatalarımızı ve çorbalarımızı tatlandıran sos ve çeşnilerin de birçoğu yüksek miktarda şeker içerebiliyor. Eğer bunların içinde yer alan şekeri kendinizden uzak tutmak istiyorsanız bu sos ve çeşnilerinizi de kendiniz yapma yoluna gidebilirsiniz. 

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR