Uçak Gemisi Nasıl Batırılır?

Erdal Şimşek
14 Eylül 2020 Pazartesi 16:09

Bir önceki yazımızda Fransızların Charles De Gualle isimli uçak gemisini batırmak Türkiye için çekirdek çıtlatmak kadar basit olduğunu izah etmeye çalışmıştık.

Ne var ki, bedeni burada, ruhu Avrupa’nın mezbeleliklerinde çöplenen bazı arkadaş ve maalesef meslektaşlarımız hem telefon hem de elektronik posta yoluyla anlattıklarımıza şaşırdıklarını belirtiyorlardı. Halbuki Türkiye, yıllardır Savunma Sanayii’nde yaptığı atılımların tamamını şeffaf bir şekilde dünya ile paylaşıyor ve bu yüzdendir ki onlarca ülke Türkiye’nin ürettiği bu silahları satın almak için sıraya girmiş durumda.

Türkiye’nin bugünkü durumunu küçümseyenler, tarihi bilselerdi kendi ülkelerine ne kadar haksızlık ettiklerini anlayacaklardı. Dünya tarihinde uçak gemilerini batıran ilk ülke Türkiye’nin olduğunu bilselerdi sanırım utanırlardı biraz. Hem de öyle bir dönemde batırdılar ki, Osmanlı devletinin yıkım arifesinde olduğu bir zamandı ve I. Dünya Savaşı başlamış ve müttefiklerin (İngiltere ve Fransa) iki uçak gemisini batırmıştı.

Türkiye’nin ilk batırdığı uçak gemisi İngilizlerin HMS Ben My Cheree. İkincisi ise Fransızlara ait olan Paris -II

İki uçağın batış öyküsü kelimenin tam anlamı ile bir efsanedir. Patika yolunun bile olmadığı Kaş’a ta Antalya’dan götürülen dört hafif topla Topçu Teğmen Mustafa Ertuğrul Bey’in dünya savaş tarihine geçen nefis operasyonu ile batırılır.

Dünya tarihinde bir ilki başarır Topçu Teğmen Mustafa Ertuğrul Bey: 7.7 inchlik 4 adet topa sahip “dağ bataryası”yla HMS Ben My Cheree gemisini sadece 36 dakikada batırır.
Paris-II’nin batırılışı ise bir başka efsanedir. Merak eden google’da bu iki konuyla alakalı oldukça fazla bilgi ve görsel malzeme vardır.

Şimdi gelelim “günümüz Savaş Uçağı Gemisi nasıl batırılır” sorusuna.

Uçak gemisi üreten ülkelerin yürüttüğü propagandanın etkisiyle bütün dünyanın kamuoyunda oluşan algıya göre hiçbir savaş gemisi uçağı batırılamaz. Bu algı tamamen yanlış. Fizik bize şunu söyler, yüzen, yüzdürülen her şey batırılır, batırılabilir.

Uçak gemisinin batırılamayışı, kendisine eskortluk eden savaş gemileri ve denizaltıların oluşturduğu çelikten zırha bağlanır. Peki Bir uçak gemisi nasıl sefere çıkar?

Öncelikle hemen şunu söyleyelim ki bir uçak gemisi asla tek başına göreve çıkmaz. Uçak gemisine çeşitli özellik ve amaçlara sahip savaş gemileri eşlik ederler. Ortalama bir uçak gemisine 2 firkateyn, 2 adet tamamen hava savunma amaçlı teçhiz edilmiş korvet, su altı savunma amaçlı donatılmış destroyer ve en az bir denizaltı eşlik eder.

Fransızların herhangi bir savaşta çerez olarak değerlendirilebilecek Charles De Gualle’üne denizaltı eşlik etmiyor.

Dikkat ettiyseniz bu gemilerin koruma kalkanı ağırlıklı olarak hava savunma şeklinde. Deniz altından gelen saldırılara yönelik önlemler ise ikinci dereceye alınmış durumda. Ve bu gemilerin en büyük zafiyeti, su yüzeyinden gelebilecek saldırılara karşı savunmasız olmaları.

İkinci en büyük zafiyetleri ise bu gemilerin savunma stratejileri yüzde 90’ı akıllı mühimmatlara göre kurgulanmış olması.

Üçüncü zayıf noktaları ise, elektronik perdelemenin bu gemilerde hiçbir işe yaramaması.

Türkiye’nin ürettiği son füzelerin bir kısmı bu gemileri etkisiz hale getirmeye yönelik kurgulandığını rahatlıkla söyleyelim. Türkiye, imparatorluk ve binlerce yıllık ordu birikimine sahip olduğundan dolayı savunma stratejilerini bu brikimden hareketle kurgular.

Örneğin, Türk Harp Okulu’ndan mezun bir Teğmen, Savunma hatlarını oluştururken, aynı zamanda taarruz yapılabilecek şekilde kurguluyor. Türk saldırı hatları ise tamamen başka bir konsept üzerine kurulu.

Anglo Sakson, Germen, Slav ve Aryan ordularının savunma hatları tamamen yeri tutmak ve korumak üzeredir. Yani Türk savunma hatları gibi yeri korumak ve taarruza geçmek üzere kurulu değildir.

Çanakkale ve 1. Dünya Savaşı sırasında teknolojik ve mühimmat olarak oldukça yetersiz olan Türk ordusunun savunma hatlarında günün en ileri teknolojisi, mühimmatı ve psikolojik morali ile zirvede olan ordularını (İngiliz, Fransız ve İtalyanlar) durdurup akabinde de bunları perişan etmesinin sebebi budur. Türk askeri savunması, taarruz yapmak üzere kurulur.

Şimdi tekrar, Türk Savunma sistemlerinde Uçak gemilerini savaşta tamamen bertaraf etme yeteneğine gelelim.

Pek bir merakla takip ettiğim IDEF fuarları aslında Türkiye’nin bu yeteneğe sahip olduğunu 2 yıl önce gösterdi bize. Türk ve batı medyasının gözünden kaçtı ama biz bir kenara not etmiştik o fuardaki ilginç bir cümleyi.

2019 IDEF Fuarı’nda ROKETSAN’dan oldukça ilginç bir açıklama gelmişti.

O fuarda ROKETSAN’ın lansman silahı Atmaca füzesi idi. Ve Atmaca füzesi ile ilgili ROKETSAN’ın üst düzey bir yetkili şu ilginç cümleyi söylemişti: “Bununla bir uçak gemisini bile batırabiliriz.”

O gün şunu sormuştuk, “peki, nükleer uçak gemisini de batırabilir mi?”

Cevap benim için mükemmeldi. O da şimdilik “sır” kalsın.

Uçak gemilerinin en büyük zaaflarının su yüzeyinden gelen saldırılar olduğunu belirtmiştik. Ve bir uçak gemisini etkisiz hale getirmek için Sea Sparrow türü bir füzeden faydalanmak yeterlidir. Sea Sparrow, NATO donanma kuvvetlerinde, gemilerde kullanılan kısa menzilli hava savunma füzesidir. Ancak bu füzeyi su yüzeyinden saldırı amacıyla kullanınca karşıdaki geminin hiçbir şansı kalmıyor.

Çünkü Amerikalılar bundan tam 28 yıl önce Ege’de icra edilen bir NATO tatbikatı sırasında Muavenet Zırhlımızı bu füze ile “kazaen” vurmuştu. Oysa bu kaza değildi. ABD’liler, Kuzey Irak’ta operasyon yürüten 2 ABD” helikopterinin Türk askerine ateş açması üzerine Türkiye tarafından düşürülen 2 Amerikan helikopterinin intikamı alınmıştı aslında. O günkü sözde anti emperyalist olduğunu iddia eden sosyal demokrat CHP’nin koalisyon ortağı olduğu hükümetimiz ABD’ye boyun eğmiş ve tarihimizde kara bir leke olarak yer almışlardı.

Bunun yanında Türkiye’nin akıllı mühimmatlarının yanısıra Kara Topçu yeteneği ve teknolojisi şu anda NATO içerisinde en ileri konumdadır.
Sahra bataryalarını dağda, dağ bataryalarını sahrada kullanan Türk ordusu için, bunları basit savaş gemilerinde konuşlanarak kullanması işten bile değil.

Uçak gemileri ile onları savunan firkateyn, korvet, destroyer ve diğer yüzer araçlarının en büyük zaaflarının başında radar sistemleri geliyor. Tamamının radar sistemleri aynı algoritma üzerine kurulu.

Ve bu radarlar, GPS’siz hedef odaklı hareket eden Türk İnsansız Hava Silahlı Araçları’nı görebilmeleri imkânsız.
Ayrıca, bu gemileri etkisiz hale getirmek için batırmaya gerek yok. Geminin komuta kısmı ve pervanesine yapılan şiddetli minik bir akın, bu yüzen orduyu bir demir yığını haline getirir.

Uçak Gemisi’ni batırmak, mevcut Yunan ordusunu Makedonya’ya kadar kovmak kadar kolaydır Türk Silahlı Kuvvetleri için.

Hasan Birgül

Putin’in Siber Savaşı

Ahmet Tezcan

Ne Çok Cahilim Allah’ım, Keşke Ölsem!

Erdal Şimşek

Uçak Gemisi Nasıl Batırılır?

Hasan Mesut Önder

Mezhep Oluşumunun Sosyal Psikolojisi

Celal Arslan

Enflasyon ve Ekonomik Büyüme

Talha Arslan

Fenerbahçe’den Çok Önemli 3 Puan