Son Dakika Coronavirüs Haberleri Korona Yaz 8119'a Gönder 10 ₺ Bağışta Bulun

TRABZON’UN HAS EVLADI SELÇUK BAYRAKTAR

Dr. Ömer Aydın
04 Nisan 2020 Cumartesi 10:00

Özdemir Bayraktar Abi’min oğlu, Cumhurbaşkanımız’ın kızı Sümeyye Hanım’ın eşi, Trabzon’un has evlatlarından Selçuk Bayraktar kardeşimi size ben anlatmayacağım.

MÜZMİN MUHALİF EKŞİ SÖZLÜK YAZAR VE EDİTÖRLERİNİN KALEMİNDEN SELÇUK BAYRAKTAR’I OKUYACAKSINIZ.

“Selçuk Bayraktar. Ekşi sözlük yazarlarından daha eğitimli ve bilime yakın çıkınca Ekşi Sözlük error veriyor.”

“Ulan adamın firması daha 2009 yılından beri yerli iha yapıyor. MIT'de doktora yapmış adamın EKŞİ SÖZLÜK’teki başlığı

"07.03.2016 tarihinde cumhurbaşkanın kızı ile nişanlandı” diye başlıyor.Ayıp,ayıp.”

“Bu adamı Sümeyye Erdoğan’ın eşi diye gündeme getirmek ne acı. Adam efsane olma yolunda ilerliyor. Yolu açık olsun.”

“İnşaat sektörüne girip ihale kovalayarak cebini fazlasıyla doldurabilirdi. Yapmamış.Hayırlı evlat, hayırlı damat. Damat olduğu için başarılı değil, başarılı olduğu için damat seçilmiş.

“Liyakat ve tevazu sahibi ender AKP'lilerden biridir.Kayınpederi ve temsil ettiği zihniyete muhalif bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak çalışmalarını takdir ediyor ve başarılarının devamını diliyorum”

“AKP camiası içinde sevdiğim saygı duyduğum tek insan.Her kim ki Mehmet’imizi koruyan kollayan iş yapar yeri başımın üstüdür.Umarım Aselsan ve Baykar bizi ABD’nin F35, Patriot tehditlerinden kurtaracak kadar büyük işler yaparlar. Size helal olsun Selçuk Bayraktar.”

“Ülkenin liberal, kişisel hak ve özgürlüklere değer veren seküler yönetimli bir ülke olması ihtimaline Robert Koleji, İTÜ, MIT mezunu, ağır sünni Müslüman Selçuk Bayraktar bir darbedir.”

“Selçuk Bayraktar muhtemelen bakan olacaktır.Biri bakan olacaksa bu adam olsun.Hatta bilim, sanayi ve teknoloji bakanı olsun. ERDOĞAN saltanatını garip bir şekilde uygularken, en azından bu adam donanımlıymış diyerek züğürt tesellesi bulabiliriz.”

“Akademik kariyer yapmış işinde gücünde bir mühendisin, nüfuzlu birinin kızıyla evlenebileceğini gösterip çığır açmış, pek çok kare gömlekli kardeşimize umut ışığı yakmış bir idoldür Selçuk Bayraktar.”,

“Geleceğin Savunma Bakanı, Teknoloji Bakanı falan diyenler olmuş. Bu bakanlıklarda Cumhuriyet tarihi boyunca Selçuk kadar zeki, işin hamurunu bilen bir kişi bakanlık yapmış mıdır? Sanmıyorum.”

“Bakan olur diyorlar bir de. Ulan bu bakan olmayacak da kim olacak? Hayvanat bahçesi müdürlerini bakan yapacaklarına MIT mezunu bakan olsun bari,”

“Adamın CV'sini öve öve bitiremeyip, ‘bakan olsa efsane olur’ diyenler var. Böyle birinin bakan olması, Hint kumaşıyla cam silmek olacağının farkında değil misiniz? Düşünüp tasarlayıp üretecek insanı, Devlet sisteminde harcayacaksınız .”

“Anka-s bizim değerimiz, Bayraktar tb2 silahlı insansız hava aracı da bizim değerimiz İşkembe i kubradan sallayıp durmayın. İkisi de İdlib'de görev yapıyor. Hem konvoy vuruyorlar,hem tank imha ediyorlar. Selçuk Bey bugün Bakan Varank ile beraber sınırda siha karargahına bizzat gittiler ve operasyon odasında denetleme yaptılar.

Zaten saygı duyduğum bir insandı.Bugün bunu kat kat arşa çıkardı. Kendi yaptığı araç çok büyük sükse yapmasına rağmen, kendisi başarısının nedeninin ihalarda kullandıkları Aselsan alt sistemlerine ve Roketsan mühimmatlarının da büyük katkısı olduğunu belirtti ve yine ticari rakibi olan TAİ’yi de övdü.

Helal olsun. Ailesinin konumu , kayınbabası vb. sebeplerden dolayı kimseye eyvallahı olmayan bir insan olarak böyle bir açıklama yapmak için gerçekten çok mütevazi ve iyi bir insan olması lazım.Kendini şirket sahibinin oğlu olarak değil, Baykar’da mühendis ve müdür olarak tanıtıyor.Helal olsun sana Selçuk Bayraktar.”

“Yerli iha yapımı AKP döneminde başlamadı, Projeyi Selçuk Bayraktar'ın babası makina mühendisi Özdemir Bayraktar ile dönemin Genelkurmay başkanları olan Atatürkçü İsmail Hakkı Karadayı ile Hüseyin Kıvrıkoğlu ve çok kıymetli yurtsever bir albay rahmetli Melih Gülova başlattı.Bu projede çalışan yurtsever askerler ergenekon, balyoz vb. davalardan içeri alındı, Bazıları öldürüldü; Melih Gülova gibi. Özdemir Bey’in içerdeki askerleri zaman zaman ziyaret ettiğini biliyoruz.”

“Adam gibi adam.Vatanına ve milletine hizmet eden askerlerimizden hiçbir farkı yok. Kendisi kolay yolu seçip ABD'de zaten var olan teknolojiyle daha avantajlı bir şekilde çalışıp daha büyük paralar da kazanabilirdi. Ama kendisi ne yaptı ? ABD'den dönüp, ülkesine yararlı olmanın yollarını aradı ve sonunda da başarılı oldu. 2005 yılındaki videosunu izledim de, o zamanlardan belliymiş büyük bir atılım yapacağı. Allah kendisinden razı olsun.”

“Yıllar önce bodrumdan bozma bir atölyede, elden atılan mini iha üretmekle başlayan serüveni;Baykar üretim tesislerinde taaruzi iha üretmeye kadar gelmiştir. Erdoğan’ın damadı olmadan yıllar önce zaten iha çalışmalarına başlamıştır. Ata’mızın da dediği gibi: “vatanını en çok seven işini en iyi yapandır.” umarım jet motorlu mius iha’yı da ileride göklerde görürüz.”

Bunları müzmin muhalif Ekşi Sözlük yazar ve editörlerinin Selçuk Bayraktar için açılan 146 sayfalık binlerce ‘Entry’den rasgele seçtim.

Selçuk Bayraktar, TRABZON’UN GÜNÜMÜZDEKİ AKTİF HAS EVLATLARINDAN birisi. Trabzonlu olduğunu gittiği her yerde övünerek söylüyor İyi bir Trabzonsporlu. Trabzon’un plaka kodu 61 rakamını da sıkça hayatında kullanıyor.

Tipik Karadenizli olan ve başarı için imkansızı zorlayıp Trabzonlu inadıyla parmak ısırtan Bayraktar, son katıldığı programda anlattığı bir Trabzon anısı salonda kahkaha tufanına neden oldu;

“Yine böyle bir kalabalık babamı davet ediyorlar. Trabzon’da iş adamlarının toplandığı bir topluluk. İnsansız hava aracıyla ilgili babama soru soruyorlar. 2008-2009 yılları. O zaman insanların kafası başka çalışıyor. Bir davetli babama çok soru soruyor. İyi de sorular soruyor. “İnsansız hava araçları nasıl uçar?” “Kendi kendine nasıl uçuyor?” gibi bir sürü soru soruyor. Babam da anlatıyor.

Aynı davetli en sonunda ‘bir tane daha soracam’ diyor “Beyefendi ha bu uçak kaç kişi aliy..?”

SELÇUK BAYRAKTAR KİMDİR?

Selçuk Bayraktar, 7 Ekim 1979 da İstanbul Sarıyer’de ailenin ortanca çocuğu olarak doğdu. Aslen Trabzon Sürmene Çamburnu'lu olan Selçuk Bayraktar’ın, Haluk Bayraktar ve Ahmet Bayraktar adlarında kardeşleri vardır. Babası Baykar Makine'nın sahibi Özdemir Bayraktar 1990'lı yıllarda Recep Tayyip Erdoğan ile birlikte siyaset yaptı.

İlk öğrenimini Sarıyer İlköğretim İlkokulu’nda tamamlayıp, 1997 yılında Robert Kolej’den mezun oldu. 1997-2002 yılları arasında İTÜ Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği bölümünde lisans eğitimine devam etti.

Üniversite eğitimi esnasında University of Pennsylvania’nın (UPenn) GRASP laboratuvarından staj kabulü aldı. Staj kapsamında almış olduğu burs teklifiyle, yüksek lisans eğitimini 2002-2004 arasında Elektrik Mühendisiği Bölümünde Upenn’de sürdürdü.

Pennsylvania‘da insansız uçaklar üzerine master, Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nde (MIT) robotik kontrol sistemleri konusunda doktora yaptı. Aynı zamanda ödüllü akademisyen Prof. Dr. George Pappas'ın yardımcısı olarak araştırma asistanlığı görevini sürdürdü.

Araştırmaları kapsamında dünyada ilk kez İHA’ların formasyon uçuşu deneyleri, hava-yer robot takımlarının koordinasyonu, uçuş kontrol ve güdüm sistemleri konularında bilimsel yayınlara konu olan çalışmalar gerçekleştirmiştir.
Araştırmaları kapsamında dünyada ilk kez İHA‘ların formasyon uçuşu deneyleri, hava-yer robot takımlarının koordinasyonu, uçuş kontrol ve güdüm sistemleri konularında bilimsel yayınlara konu olan çalışmalar gerçekleştirmiştir.

Danışman hocasının Georgia Institute of Technology’ye (Georgia Tech) transfer olmasıyla doktora çalışmalarına Georgia Tech’de devam etmiştir. 2006’da MIT Havacılık ve Uzay Mühendisliği bölümünden ikinci yüksek lisans diplomasını almıştır.

2003 yılında Baykar bünyesinde başlayan milli ve özgün insansız hava aracı teknolojileri geliştirme faaliyetlerine destek olmak maksadıyla doktora çalışmalarını yarım bırakarak 2007 yılında Türkiye’ye dönüş yapmıştır.

2007 yılından bu yana Baykar Makina bünyesinde teknik müdürlük (CTO) görevini yürütmektedir. Baykar bünyesinde Milli ve Özgün olarak geliştirilen İnsansız Hava Aracı Sistemleri'nin aviyonik sistem mimarisi, uçuş kontrol, seyrüsefer algoritmalarının geliştirilmesi, sistem kinematiği ve dinamikleri, elektronik donanım ve gömülü yazılım geliştirme vb. konularda çalışmaktadır.

Taktik İnsansız Hava Aracı olan Bayraktar, 17 Aralık 2015 tarihinde Roketsan şirketinin geliştirdiği füzeyi atmış ve 2 adet Roketsan MAM-L güdümlü füzesi yüklü şekilde yapılan atış testinde 0 isabet ile hedefleri vurmuştur.

Selçuk Bayraktar Kovid 19 salgınının ülkemizi kasıp kavurduğu bugünlerde, en çok ihtiyaç durduğumuz suni solunum cihazı üretimiyle meşgul olmaktadır.

Selçuk Bayraktar, kurucusu olduğu Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı’nda (T3 Vakfı) yetenekli gençlerin ve her yaş grubundan insanın teknoloji geliştirilmesi süreçlerine katılmalarını sağlamak için çalışmaktadır.

T3 Vakfı bünyesinde stratejik önemi yüksek, küresel rekabet koşulları gereğince milli ve özgün olarak üretilmesi öncelikli olan ürün, sistem ve bileşenlere yönelik girişim, araştırma-geliştirme ile projeleri gerçekleştirmek ve desteklemek için çalışmalar yürütmektedir.

Bayraktar, ülkemizin Milli Teknoloji Hamlesi vizyonunu gerçekleştirmek için vakfın bilimsel çalışmalarına Mütevelli Heyeti Başkanı olarak liderlik etmektedir.

Ayrıca Milli Teknoloji Hamlesi için çok kritik olduğunu düşündüğü Havacılık ve Uzay tutkusunu tüm topluma yayma maksadıyla ülkemizin ilk ve tek havacılık ve uzay festivali olan TEKNOFEST’i ekibi ve paydaş kurumlar ile birlikte düzenlemektedir.

Sümeyye Erdoğan ile 2016 yılında evlenen Selçuk Bayraktar, bir kız çocuğu babasıdır. Hususi pilot lisansına sahiptir.

SELÇUK BAYRAKTAR’IN TWİTTER MOTTOSU;
BİN ATLI AKINLARDA ÇOCUKLAR GİBİ ŞENDİK !

SELÇUK BAYRAKTAR VE AİLESİNİ İKİ MUHALİF YAZARIN KALEMİNDEN AKTARMAK İSTERİM;

Hürriyet yazarı Yalçın Bayer'in, 15 Mayıs 2016 tarihli yazısı şöyledir;

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın yeni dünürü makine mühendisi Özdemir Bayraktar'la 7-8 yıldır tanışırız.

Bir gün TBMM’nin Florya’daki misafirhanesine davet edildi. Tanıdık siyasetçiler ve birkaç doktor arkadaşımız vardı. O görüşmede bir dostumuz “Özdemir Bey’i tanımanızı istedik” dedi. İnsansız uçak üretiyormuş. Türkiye’de bir ilk olacakmış.Üç oğlu varmış; ortanca oğlu Amerika’da insansız uçak üzerine master yapmış...

Akıllı candan, sıcakkanlı samimi ve dürüst bir mühendis olduğunu söylediler. Nitekim daha sonra dost olduk; O bizi, biz de onu sevdik.

Bir gazeteci için bulunmaz bir haber olabilirdi. Ancak bir vekil “Özdemir Bey’in Çan Grubu ile yürüttüğü bu projesinin basında duyurulmasının zamanı geldi” dedi. Ancak doktor dostumuz “Olmaz, İsrail kendi açısından tehlikeli sayacağı için ailenin can güvenliği söz konusu olur.Yani casusluk tehlikesi var” diye karşı çıktı.

Neyse, Bayraktar’ı bir şekilde ikna ettik. Abartmadan Türkiye’ye ve kendilerine bir zararı olmayacak şekilde ‘kapalı’ şekilde kaleme aldık.

Nitekim bu yazı ile gazeteciler peşine takıldı. Bizim ‘Kokpit’çi Uğur Cebeci ile tesislerine gittik; “Amerika’da bile böyle bir proje daha henüz yeni gelişiyor” dediğini unutmayız.

Bundan sonra kendilerini yakından izlemeye başladık.

Bir gün Özdemir Bey “Dışarıyla bağı olan bir firma ile birlikte TSK’nin açtığı ihaleye gireceklerini” söyledi. İhale öncesinde deneme uçuşları için Sinop’ta askeri heyetin önünde yarışacaklarını anlattı. İhale komisyonundaki bir üyenin koşullara uymayan tavrından hoşnut olmamışlardı Özdemir Bey ile oğlu...

Çok üzüldüler... Çünkü yeni bir deneme çok zahmetli ve masraflıydı.

Kuşkulandıkları bazı şeyler vardı ama yazmamı istemediler.

Bu projelerin, o zaman Irak’taki savaş nedeniyle Türkiye için çok yararlı olacağını düşünüyorlardı.

Karacı ve havacı subaylar kendilerini çok seviyorlardı. Nitekim fabrikalarının içi askerlerle çekilmiş fotoğraflarla doluydu.

Tesis Başakşehir’de bir organize sanayi bölgesinin içindeydi.

Bir sürü insansız uçak Güneydoğu’ya gitmek üzere hazırlanmıştı.

Daha büyükleri için de yeni tezgahlar oluşturuluyordu.

Üst kattaki bürolarını görünce şaşırdım. Selçuk Bayraktar’a, “Kim bu gençler, ne yapıyor” dedim?; “Program yazıyorlar” karşılığını verdi. Çoğu Boğaziçi Üniversitesi çıkışlı bu gençler İHA’yı uçuracak yazılımı hazırlıyordu.

Selçuk Özdemir gözleri parıldamış olarak “Bunlar milli programlarımız, hiçbir yabancı etkisi yok, her şey yerli” dedi.

Tesisin odalarının duvarları Güneydoğu’da baba-oğulun askeri birliklerde bu uçaklar ve yaptıkları çalışmaların fotoğrafları yer alıyordu... Bunlar üst kademede komutanlardı; çoğu da henüz ‘Silivri’ye gitmemişti.

Zorlu bir süreç geçirdiklerini; baba-oğulun gerektiğinde Şırnak’ta askeri birlikte 8 ay kaldıklarını biliyoruz.

Erdoğan o zaman Başbakan’dı...

“Torpil var mı?” dedim Bayraktar’a...

“Hayır” diyerek çıkıştı.

“Tayyip Bey’le Refah Partisi’nde ben siyaset yaptım.Büyükşehir belediye başkanı olduğunda ben RP’nin teşkilat başkanıydım. Bakırköy’den dört ilçe doğmuştu. Bağcılar, Esenler, Bahçelievler ve Güngören.Hürriyet de Bağcılar sınırı içindeydi. Yeni bir belediye örgütünün kurulması aşamasında o zamanki yöneticiler bize her türlü yardımı yaptılar.”

Erbakan'ın mühendis öğrencisi olan Özdemir Bey’in Cumhurbaşkanı Erdoğan’la, hemşehrilikten öte derin aile bağları vardır. Esas olarak ‘siyaset’ten kaynaklanmıştır demek daha doğrudur.”

Milliyet yazarı Rahmetli Güngör Uras 14 mart 2016 tarihli yazısında Bayraktar ailesinin bilinmeyenlerini şöyle yazmıştı;

"4- 5 Aralık 2014'te İstanbul'da Uluslararası İleri Endüstriyel Otomasyon Kongresi toplantıları vardı. Bu toplantıları düzenleyen ENOSAD, makine tabanlı ileri teknoloji üreten Türk firmalarının üye olduğu dernek.

Toplantıların konusu (Bu yıl Davos toplantılarının ana konusu olan, ve de Türkiye'de daha yeni tartışılmaya başlayan) 4'üncü "Sanayi Devrimi" idi.

İlk defa duyduğum bu gelişmeyi Milliyet'te okuyucularıma anlatmıştım. Toplantılarda ileri teknoloji ürünü gerçekleştiren gençlerden biri olarak Haluk Bayraktar'ı tanıdım.

Aile işletmelerinde elektronik ve yazılım sistemleri ile gövde tasarımından imalatına milli ve özgün insansız hava aracı üretiyorlardı.

Merak ettim. Sordum, soruşturdum. Uzun uzun bu işe nasıl başladıklarını, neler yaptıklarını anlattı.
Haluk Bayraktar'ın babası İTÜ Makine mezunu Yüksek Makine Mühendisi Özdemir Bayraktar, 1981'de otomotiv sanayine hassas talaşlı parça üretimine başlamış. Havacılık sektörüne meraklı olduğu için evde 3 oğluna devamlı olarak hava araçlarından söz eder, tasarımlar yaparmış.

ODTÜ mezunu endüstri mühendisi Haluk Bayraktar Columbia Üniversitesi'nde yüksek lisansını tamamlamış, Boğaziçi Üniversitesi'nde doktoraya başlamış.

Selçuk Bayraktar ise, İTÜ Elektronik mezunu, sonrasında ABD'nin en prestijli mühendislik okullarında burslu olarak eğitimine devam etmiş. University of Pennsylvania'da elektronik yüksek lisansını tamamlamış. Massachusetts Institute of Technology'de (MİT) havacılık ve uzay bölümünde eğitim görmüş.

Hocasının Georgia Institute of Technology'ye (GATECH) geçiş yapması ile MIT'den 2. yüksek lisans diplomasını alarak GATECH'de havacılık bölümünde doktora çalışmalarına başlamış.

ABD'de iken, Eord Bening (Battle Space) askeri üssünde mini robotik uçaklar ile formasyon uçuşu, hava ve yer robot koordinasyonu algoritmaları, otomatik agresif manevra yapabilen sistemler konusunda çalışmalara katılmış.

Babasının insansız hava aracı projesine katkıda bulunmak için doktorasını tamamlamadan Türkiye'ye dönerek aile işletmesinde çalışmaya başlamış.

Amatör pilot olan üçüncü kardeş Ahmet Bayraktar ise üniversite eğitimini işletme bölümünde tamamlamış. Özdemir Bayraktar 3 oğlu ile hava araçlarını geliştirmek ve üretmek için şirketini yeniden yapılandırmış.

İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi mezunu olan ve Türkiye Sınai Kalkınma Bankası'nda bilgisayar programcısı olan eşi de şirkete katılmış. Aile işletmesi, işe uçak gövdesi ile başlamak yerine en önemli bileşenler olan elektronik ve yazılım sistemleri konularına odaklanmış.

2000'li yıllarda 10 kişilik araştırma ve geliştirme grubu ile başlayan çalışmalar halen 150 kişilik mühendis ve teknisyen ekiple sürüyor.

Hava araçlarının gövde tasarımı, elektronik donanımının tasarımı, yazılım tasarımı yüzde yüz milli ve özgün. Fikri sınai mülkiyet hakları Baykar'a ait.Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine giren ilk milli insansız hava aracı olan Bayraktar Mini İHA 2007 yılından bu yana uçuyor.

Malazgirt Döner Kanat Mini insansız hava aracı ise 2009 yılından beri Türk Silahlı Kuvvetleri'ne hizmet veriyor.
Haluk Bayraktar ile sohbet ettiğimde 27.500 feet yükseğe çıkabilen, 24 saat uçabilen, uçuş esnasında 3500 km yol alabilen ve 55 kilogram yük taşıyabilen Bayraktar TB2'yi üretmeye başlamışlardı.

Bu insansız hava araçları gece, sisli havada, düşük görüş, buzlu bulut şartlarında rüzgâr ve türbülans altında uçuş yapabiliyormuş. Bayraktar TB2'nin kanat açıklığı 12 metre, 650 kilogram kalkış ağırlığına sahip. Kendi sınıfında en ileri otomasyon donanımı ile üretiliyormuş.

Bayraktar TB2 tipi 12 insansız hava aracı 2014 yılından bu yana Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından aktif görevde kullanılıyormuş.

Türkiye dünyada insansız hava aracı üretebilen 5 ülkeden biri.
Önce eğitim, sonra araştırma ve geliştirme, daha sonra da niyet ve çaba ile Türkiye'de neler yapılabileceğini anlatmak için okuyucularıma aktarıyorum.”

TRABZON’UN HAS EVLADI SELÇUK BAYRAKTAR KARDEŞİM’I ÖZELLİKLE MUHALİFLERİN GÖZÜYLE AKTARDIM Kİ, BAZI MÜNAFIKLAR BENİ ‘YALAKALIK’LA FALAN SUÇLAMASINLAR. GERÇİ BENDEN YALAKA OLAMAYACAĞINI ONLAR ÇOK İYİ BİLİRLER YA. YİNE DE MALZEME VERMEK İSTEMEDİM.

Twitter: @Dromeraydin

Mehmet Hakan Kekeç

Yıldırım Bayezid’in Kemikleri Neden Yakıldı?

Ahmet Tezcan

Afedersiniz Ama Siz Aynalı Sazan Mısınız?

Prof. Dr. İsmail Hakkı Aydın

Genetiği Değiştirilmiş Doktorlar (GDD)!

Dr. Ömer Aydın

27 Mayıs'ta Türkçe Ezana Direnen Alperen

Halit Emre Aydın

Biz Çocuklar Gibi Şendik, Ama Şenlik Yetmezdi

Erdal Şimşek

İstifa Et Ey Ahmak Bülent Arınç!