Sosyal Medyada Kampanya ve Çekiliş Aldatmacalarına Gelmeyin

Sosyal medya, teknolojinin yaygınlaşmasıyla her türden insanın doluştuğu bir alana dönüştü. Yakın zamanda belli bir üne ve takipçi sayısına kavuşmuş fenomen olarak adlandırılan kişilerin kampanya adı altında insanları kandırdıkları görülüyor.

20.02.2020-14:43 - (Son Güncelleme: 10.10.2021-15:06) Sosyal Medyada Kampanya ve Çekiliş Aldatmacalarına Gelmeyin

Pahalı ürünleri hediye etmek adına sayfalarını takip etmelerini ya da etkileşimde bulunmayı talep eden bu fenomenler böylelikle özellikle Instagram ve diğer sosyal medya hesaplarında takipçi sayılarını artırmayı amaçlıyorlar. Takipçilerini artıran fenomen olarak adlandırılan bu kişiler daha sonra bu hesapları para karşılığı satıyorlar.

Dijital Pazarlama Uzmanı Furkan Lüleci, sosyal medyada gerçekleştirilen çekiliş furyası ve aldatmacası ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

Konuyla ilgili olarak Lüleci, sosyal medya üzerinde gerçekleştirilen bu çekilişlerin yasal olmadığını ve niteliksiz bir dijital kimlik ortaya koyduğunu belirtirken şunları söyledi:

“Sosyal medya fenomenleri, kendi hesapları üzerinden toplu olarak gerçekleştirdikleri çekilişlerden ciddi kazançlar elde ediyor. Son zamanlarda bu çekilişler araba hediye edilmesine kadar uzandı.

Çekilişe katılmak isteyen kullanıcıların, sosyal medya fenomenlerinin takip ettiği kar amacı güden markaları da takip etmeleri zorunlu. Aslında aldatmaca da burada devreye giriyor. Sosyal medya fenomenleri, her bir hesaptan ortalama 15 Bin TL ile 50 Bin TL arası ücret alıyor. Bu ücret karşılığında, bu işletmelerin takipçi sayıları 1 Milyona kadar çıkıyor.

Bu yöntemle, adı daha önce duyulmamış küçük çaplı markalar, yüz binlerce takipçiye sahip oluyor. Ancak işin kaymağını tabii ki fenomenler yiyor. Üstelik gerçekleştirilen bu çekiliş kampanyaları için Milli Piyango İdaresi’nden de izin alınmıyor.”

konu ile ilgili Bilişim Hukuku Avukatı Emre Avşar ile meselenin hukuki boyutunun kendisine sorulmasına karşılık şunları söyledi:

"İfade etmek gerekir ki, Milli Piyango İdaresinin piyango ve çekilişler hakkındaki 04.10.2006 tarihli yönetmeliği ve 320 sayılı KHK dikkate alındığında, idarenin bilgisi ve onayı olmadan dolaylı ya da doğrudan kazanç elde edilecek çekilişler, mutlak suretle Milli Piyango İdaresinin onayı ve resmi izni ile yapılmak zorundadır.

Bu durum ise, yapılan çekilişte aleni bir biçimde alınan izin numarası ve tarihi ile belirtilmelidir. Aynı zamanda çekilişler, sponsorlar aracılığı ile yapılıyorsa, belli bir kazancın olmadığı ya da olamayacağı durumundan bahsetmek yanlış olacaktır.

O halde sponsorların bu fiilleri de, Türk Ticaret Kanununun ilgili maddelerine göre, haksız rekabet ve aldatıcı reklam yasağını açık bir biçimde ihlal ettikleri anlamını taşır. Yani özetle, sosyal medya kullanıcıları, bu tarz durumlara dikkat etmeli ve aldatıcı olduğu şüpheli durumlarda bu kişi ve kurumlara itibar etmemeliler."

Son Dakika Teknoloji Haberleri için aşağı kaydırınız.

DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal