Kara Delik Ekibinde Türkiye'yi Gururlandıran Bir İsim: Feryal Özel

ABD Ulusal Bilim Vakfı öncülüğündeki astrofizikçiler ilk 'kara delik' fotoğrafını yayınladı. Herhangi bir çizim ya da oynama olmadan yayınlanan ilk görüntü tüm dünyada heyecan yarattı. Görüntülenmeyi sağlayan ekipte yer alan tek Türk astrofizik profesörü Feryal Özel gurur kaynağımız oldu.

11.04.2019-13:04 - (Son Güncelleme: 14.02.2020-12:42) Kara Delik Ekibinde Türkiye'yi Gururlandıran Bir İsim: Feryal Özel
Astrofizikçiler, uzun yıllar süren uğraşlardan sonra M87 Galaksisi'nin merkezinde yer alan devasa kütleli kara deliği (super massive black hole) görüntülemeyi başardı. Görüntülemeyi sağlayan 20 kişilik astrofizikçi ekibinin içinde Türk profesör Feryal Özel de yer aldı.  2003 yılında "Büyük Fikirler" adlı 20 kişilik listeye alınan Özel, 20 yıldır bu projede çalıştığını belirterek, "Bu tatlı anı yaşamak çok uzun zaman aldı" dedi.

GURUR KAYNAĞIMIZ OLDU

NSF, 2012'de bir kara deliğin çevresini gözlemlemek amacıyla kurulan Event Horizon Teleskobu'ndan (EHT) elde edilen 'çığır açıcı' verileri paylaşacağını geçtiğimiz günlerde duyurmuştu. İlk defa bir kara deliğin fotoğrafı çekildi ve bu, eş zamanlı olarak birçok şehirde düzenlenen 6 basın toplantısıyla tüm dünyayla paylaşıldı. Kara deliğin görüntülenmesini sağlayan ekipte bir Türk bilim insanı da vardı.

DÜNYANIN EN ZEKİ KADINLARINDAN BİRİ

Stephan Hawking ile de çalışan Feryal Özel, galaksilerin oluşumu, yıldızların ölümü ve kara delikler alanında yaptığı çalışmalarla 'da da görev aldı. Bilimsel çalışmalarını ABD'de sürdüren ve 'dünyanın en akıllı kadınlarından biri' olarak nitelendirilen, EHT Bilim Konseyi Üyesi ve Arizona Üniversitesi'nde astronomi ve astrofizik profesörü olan Feryal Özel (43), NASA'nın Hubble kadrosuna alınan ilk ve tek Türk olma unvanına da sahip. Özel, NASA'nın 2020'de hayata geçirilmek üzere çalışmalarına başlanan uzay teleskobunun çalışma ekibinin başına getirilmiştir.

Son Dakika Teknoloji Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

En Çok Okunanlar