Coşkun Çetin, Coronavirüs Sürecinde Online İşlemlerin Nasıl Etkilendiğini Açıkladı

Tüm dünyada etkili olan coronavirüs salgını nedeniyle insanlar evlerine kapandı. Bu süreçte dijitale geçiş keskin bir şekilde yaşanırken, online alışverişte de artış gözlemlendi. R10.net'in Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Çetin, coronavirüs sürecinde online işlemleri değerlendirdi.

29.05.2020-13:10 - (Son Güncelleme: 29.05.2020-13:10) Coşkun Çetin, Coronavirüs Sürecinde Online İşlemlerin Nasıl Etkilendiğini Açıkladı

Çin'in Vuhan kentinden yayılmaya başlayan coronavirüs salgını kısa sürede tüm dünyada etkisini gösterirken, yaklaşık olarak 6 milyon insanı etkiledi. İnsanlar virüsten korunmak için evlerine kapanırken, bu süreçte dijitale keskin bir geçiş yaşandı. Salgından, günlük alışkanlıklar ve yaşam tarzı da oldukça çok etkilendi. Özellikle bu süreçte online işlemlerde ve alışverişler ciddi artışlar gözlemlendi.

Konuyla ilgili olarak R10.net'in Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Çetin önemli açıklamalarda bulundu. Bu süreçte ticarete devam edebilmek için internet üzerinden iş yapabilmenin önem arz ettiğini söyleyen Çetin, "Coronavirüs süreci bize gösterdi ki, online altyapısını güçlü tutan firmalar bu süreci başarıyla tamamlıyorlar. Hem mevcut müşterilerini ellerinde tutmaya hem de yeni müşteriler kazanmaya devam ediyorlar. Online altyapısı olmayan firmalar ise mevcut müşterilerini kaptırdılar. Yeni dünya düzeni bilişim üzerine kurulu online bir düzendir. Buna uyum sağlayamayan firmalar ne yazık ki ayakta kalamayacaklar." ifadelerini kullandı.

"ONLİNE İŞLEMLER VE MOBİLİTE PİK YAPTI"

Coronavirüsle birlikte evde kalmanın ve sosyal mesafenin önemi anladığımızı belirten Coşkun, "Bu süreçte tartışmasız tüm hayatımız internet oldu. Sadece sosyal medya hesaplarımızı değil, online alışveriş yapabildiğimiz web sitelerini ve uygulamaları da daha yoğun olarak kullanmaya başladık ve birçok siparişimiz kargoların yetiştirilememesinden dolayı iptal edildi. Bu krizi yönetmediklerinin en büyük göstergesiydi; firmalar ellerinde olmayan ya da stokları yetersiz olan ürünleri de pazarlıyor. Oysa ki kriz yönetimi, insanların temel ihtiyaçlarını en doğru kanallar ile onlara ulaştırmayı amaçlar. Bunda başarılı olamayan firmalar hakkında birçok şikayet oluşurken, bazı firmalar ise direk olarak sitelerine belli uyarılar ekleyip bu süreçte hizmet veremeyeceklerini açıkladılar. Türkiye'nin en büyük firmaları ise çalışmalarına hız kesmeden devam ederek, mobilya ürünlerini veya araba satın alacakların dahi, kapısına kadar aldıkları ürünleri 48 saat içerisinde teslim edebilen bir zincire sahip oldular. Tüm dünyada coronavirüs sebebiyle online işlemler ve mobilite pik yaptı." dedi.

Devletin aldığı kararları harfiyen uyguladıklarını belirten Coşkun, Yönetim Kurulu Başkanlığını yürütmüş olduğu R10.net ve Megatrhost.com firmaları için de aynı kuralları uygulayarak, evde hizmet vermeye başladıklarını belirtti. Evde çalışma döneminde sitelerin hitlerinin 3'e katlandığını vurgulayan Coşkun, webmasterların ve evden çalışmak isteyen insanların aktif olarak R10.net üzerinden hizmetlerini başka insanlara ulaştırmaya çalıştıklarını ifade etti.

ÜYELİK İŞLEMLERİ KOLAYLAŞTI

Çetin, coronavirüs sürecinde üyelik sisteminin de kolaylaştığını aktardı ve "R10.net bilindiği üzere davetiye sistemi ile çalışan ve üyelerinin birbirleri ile network oluşturmasını amaçlayan bir platform olarak 2005 yılında hayata geçti. 2013 yılında tüm hisseleri ve hakları tarafımca satın alınarak, yeni bir anlayış ile bu platformu yönetmeye başladık. Yönetim sürecimizin şu an 7. yılı içerisinde olmamıza rağmen, biz kriz yönetimi anlamında geçmiş yıllarda karşılaştığımız tüm sorunları test ederek, hizmet kesintisi olmadan üyelerimizin ve üye olmayanların da siteye rahatlıkla ulaşarak, bilgi edinmelerini sağladık. Bu süreçte hit oranlarımızda ciddi artış olurken, sunucularımızı en verimli hale getirerek, kesinti ve veri kaybı olmadan, her gün yaklaşık 500 bin kişinin aktif olarak sitemizi kullanmaya devam etmesini sağladık. Elbette bu süreçte bize bazı talepler de çoğalmaya başladı. En büyük ve en fazla şikâyet aldığımız konu davetiyeli üyelik sistemiydi. Bunu değiştirerek hem mail aracılığı ile ve hem de başvuru formu üzerinden, üye olmak isteyenlerin kendilerini tanıtarak üyelik işlemini yapmalarını sağladık. Bunun için ekibimize yeni dahil ettiğimiz kişiler, gelen başvuruları titizlikle inceleyerek ve başvuruda bulunan kişi ya da firmaları araştırarak, başvurularını onayladılar." şeklinde konuştu.

DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal