Son Dakika Coronavirüs Haberleri Korona Yaz 8119'a Gönder 10 ₺ Bağışta Bulun

Coronavirüs Nedeniyle Sosyal Medyada Geçirilen Süre Arttı

577 kişi ile çevrim içi yürütülen çalışmada, daha önce 3 saat olan sosyal medya kullanımının Covid-19 döneminde 5 saate yükseldiği görüldü.

Coronavirüs Nedeniyle Sosyal Medyada Geçirilen Süre Arttı

Coronavirüs Nedeniyle Sosyal Medyada Geçirilen Süre Arttı

Necmettin Erbakan Üniversitesince 577 kişi ile çevrim içi yürütülen çalışmada, daha önce 3 saat olan sosyal medya üzerinde geçirilen sürenin Covid-19 nedeniyle girilen karantina döneminde 5 saate yükseldiği görüldü.

Necmettin Erbakan Üniversitesi (NEÜ) İletişim Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Dr. Murat Koçyiğit Covid-19 ile mücadele çerçevesinde karantina döneminde sosyal medyanın daha fazla kullanılmaya başlandığı kaydederek şöyle konuştu:

"Salgın öncesinde 3 saat olan sosyal medya kullanım süresi pandemi günlerinde 5 saati geçtiği tespit edildi. Araştırmada, kullanıcıların yüzde 52'sinin de sosyal medya kullanım alışkanlıklarının değiştiği belirlendi.

Kullanıcıların yüzde 55’ine göre sosyo-kültürel etkenler sosyal medya kullanım alışkanlıklarını değiştirmektedir. Katılımcılara göre sosyal medya platformlarının çeşitliliği, farklı doyum arayışlarına sebep olmaktadır.

"YÜZDE 54'LÜK KESİME GÖRE İÇERİKLER GÜVENSİZ"

Kullanıcıların yüzde 54'ünü, sosyal medya içeriklerini güvenilir bulmadığını söyledi. Öte yandan televizyon, gazete, radyo gibi geleneksel medya içeriklerini güvenilir bulanların oranının ise yüzde 55 olduğu saptandı."

"EĞLENCE AMAÇLI KULLANIM ÇOK FAZLA"

Şartların sosyal medyaya olan bağımlılığı artırdığını söyleyenlerin oranının yüzde 59 olduğunu kaydeden Doç. Dr. Koçyiğit, "Araştırmaya katılanların yüzde 44'ü sosyal medyayı eğlenmek için kullanırken yüzde 31'i bilgi edinmek, yüzde 10'u öğrenme sürecini desteklemek, yüzde 8'i sosyalleşmeye katkı sağlamak ve yüzde 7'si de diğer amaçlar için kullandığını belirtti" ifadesini kullandı.

Sosyal medya ile kamuoyu oluşturmada duyguların ve şahsi kanaatlerin, nesnel gerçeğin önüne geçtiğini söyleyenlerin yüzde 60 oranında olduğu ifade eden Doç. Dr. Koçyiğit, kullanıcıların yüzde 52'sinin, sosyal medya ile doğruların önemini kaybetmeye başladığını düşündüğünü dile getirdi.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR