Çinliler teknolojikyeniliklerine hız kesmeden devam ediyor. Son atılımlar ise otobüs, tramvay ve trenin bir araya toplandığı sürücüsüz bir toplu taşıma aracı oldu.

CRRC adlı firma tarafından ve 'akıllı otobüs' adı verilen araç gerçekte bundan çok daha fazlası gibi duruyor. İlk başta tren gibi modüler bir yapıya sahip. Vagon ilave edilip çıkarılabiliyor ama raya ihtiyaç duymadan karayolunda ilerleyebiliyor.
Şaşırtıcı özelliklerinden bir diğeri ise aracın önceden gösterilen bir rotada sürücüye gerek duymadan hareket edebilmesi. Üstelik sensörle güçlendirilen araç yoldaki beyaz şeritler aracılığıyla bunu yapabiliyor.

CRRC şef mühendisi Fen Jianghua'ya göre şeritle araç için ray işlevi görüyor. 30 metre uzunluğundaki hibrid aracın kapasitesi 300 yolcu. İsteğe göre vagon eklenip çıkarılarak kapasite değiştirilebilir. Elektrikli olan ve saatte 70 kilometre hız yapabilen araç 10 dakikalık şarjla 25 kilometre gidebiliyor.


Herhangi fazladan bir altyapı desteği istemediği için akıllı otobüs teknolojisi tren ve tramvaylara nazaran daha ucuz. Çin medyasında yer alan haberlere göre bir kilometrelik metro yapmanın maliyeti 102 milyon dolarken ART ismi verilen standart uzunluktaki sürücüsüz otobüs teknolojisi 2 milyon dolar maliyete sahip.

Çin'de ulaşım sorunu olan ve demiryolu ya da metro maliyetlerini karşılamakta zorlanan orta ve küçük ölçekli şehirler için bu teknolojinin çok cazip geleceği düşünülüyor. Sistem ilk olarak Hunon bölgesindeki 4 milyonluk Zhuzhou şehrinde, 2018 başlarında kullanılacak.