27.07.2020-15:57 (Son Güncelleme:16.04.2021-01:39)


1

Koronavirüs sebebiyle son üç ayda sürekli evde olmak hem fiziksel aktiviteyi belirgin şekilde azalttı, hem de karbonhidrat içeren gıda tüketiminin artmasına neden oldu. Bu durum selülitlerin daha da belirginleşmesine yol açtı. İşte selülitlere karşı yapabilecekleriniz...



2

Vücudumuzun yüzde 60’ını oluşturan su vücutta tüm işleyişte önemli bir role sahiptir. Su içmek vücutta biriken toksinlerin atılmasına, kilo vermeye ve metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olur. Dolayısıyla hem genel vücut sağlığınız hem selülitlerin azalması için günde en az 2 litre su içmeyi ihmal etmeyin.



3

Kahve, kafein içeriği nedeniyle selülit nedenleri arasında ilk sıralarda yer alıyor. Kahve içeriğindeki kafeinin yanı sıra içine katılan tatlandırıcı, şeker, süt ve krema nedeniyle, çay da tenin içeriğiyle selülit oluşumuna sebep olabiliyor. Gazlı içecekler de içerdikleri yoğun şeker ve kafeinle selülit yol açabilmektedir. Bu nedenle kahve miktarını günde 2 fincanla sınırlı tutmanız veya bir fincan şekersiz Türk kahvesi içmeniz yeterli olacaktır.



4

Tuz, dokularda su tutulumunu artırarak vücutta ödem ve selülit oluşumuna neden olabilmektedir. Günlük tuz ihtiyacımız 6 gr, yani 1.5 çay kaşığıdır. Bu nedenle yemeklerinizi baharatlarla tatlandırarak ve sofraya tuz koyma alışkanlığından vazgeçerek tuz tüketimini azaltmaya özen göstermelisiniz.



5

Sigara kandaki oksijen oranını azaltıp dolaşımı kötü etkiliyor. Sigara ve alkol vücuttaki kolajen üretimini bozarak bağ dokusunun hasar görme riskini artırır. Buna bağlı olarak cilt daha ince ve sarkık hale gelebiliyor ve bunun sonucunda selülit oluşabiliyor.



6

Ayak bileğinden kalp yönüne doğru, her bir bacak için 4-5 dakika yapacağınız kuru fırçalama işlemi; mikrosirkülasyonu geliştiriyor, lenfatik sistemi uyarıyor ve bu sayede selülit görünümünü azaltmaya yardımcı olabiliyor. Ayrıca peeling etkisiyle cildin daha parlak ve sağlıklı görünmesine yardımcı olmaktadır.



7

Selülit oluşumunu hafifletmek için bol yeşil sebze ve lifli gıdalardan oluşan Akdeniz tipi beslenmeyi alışkanlık haline getirmeniz gerekir. Bu tip beslenme tarzı balık, zeytinyağı, tahıl, kurubaklagil, taze sebze ve meyve ağırlıklı olmaktadır. Düşük glisemik indeks ve yüksek lif oranından oluşan bu beslenme tarzıyla sağlıklı kilo vermek ve selülit oluşumunu azaltmak mümkündür.



8

Günde 10.000 adım atmak kilo vermenize ve kan dolaşımın hızlanması nedeniyle selülit görünümünün azalmasına yardımcı olur.