Son Dakika Coronavirüs Haberleri Korona Yaz 8119'a Gönder 10 ₺ Bağışta Bulun

Yorgunluk ve Unutkanlığa Neden Oluyor!

Yorgunluk ve unutkanlık belirtileri ile kendini gösteren B12 vitamininin eksikliği ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir. Peki, B12 vitamini nedir? B12 vitamini eksikliğinin belirtileri nelerdir? B12 takviyesi nasıl sağlanır? Detaylar haberimizde…

Yorgunluk ve Unutkanlığa Neden Oluyor!

Yorgunluk ve Unutkanlığa Neden Oluyor!

Vücuttaki B12 vitamini seviyesi azaldığında ortaya çıkan duruma B12 eksikliği denir. Bu vitaminin eksikliği kişilerde başta hafıza problemlerine, yorgunluk ve hatta depresyona varan sorunlara neden olmaktadır. B12 eksikliğinin belirtilerini bilmek hastalığın teşhisi ve tedavisi için oldukça önemli bir fayda sağlar. B12 vitamininin nedenleri ve belirtilerini içeriğimizde bulabilirsiniz. B12 vitamini hakkında merak edilenleri sizin için bir araya getirdik. İşte detaylar…

B12 VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ NEDİR?

Vücut tarafından yeterli B12 vitamini alınmadığında ortaya çıkan B12 eksikliği, özellikle sinir sistemi ve beyinde geri dönüşümü olamayan ve potansiyel olarak ciddi hasara yol açar. Normalden biraz daha düşük B12 vitamini seviyeleri bile depresyon, akıl karışıklığı, hafıza problemleri ve yorgunluk gibi semptomların tetiklenmesine neden olur.

B12 EKSİKLİĞİ BELİRTİLERİ NELERDİR?

Vücuttaki B12 vitamini eksikliği kişide şu belirtileri göstermektedir:

  • Depresyon, yorgunluk ve hafıza sorunları.
  • İştahsızlık, kabızlık ve kilo kaybı görülür.
  • B12 vitamini eksikliği olan bebeklerde yüz titremeleri, refleks sorunları, beslenme zorlukları, tahriş görülür.
  • B12 vitamini yetersiz olan bireylerde psikoz, mani ve bunama gibi durumların gelişme riski daha yüksektir.
  • Yetersiz B12 vitamini anemiye, yani kansızlığa yol açar. Aneminin en yaygın belirtileri arasında yorgunluk, nefes darlığı ve düzensiz kalp atışı görülmektedir.
  • B12 vitamini eksikliği aynı zamanda vücudu enfeksiyonların etkilerine daha duyarlı hale getirir.

B12 VİTAMİN TAKVİYESİ

Bazı bireyler normal hayvansal gıda kaynaklarından B12 vitamini emmekte zorlanırlar ve ek olarak takviye almaları gerekebilir. Takviyeler ağızdan ya da burun spreyi ile alınabilir. Bununla birlikte, ağızdan alınan takviyeler genel olarak eksiklik durumunun giderilmesinde yardımcı olmaz. Bu tür vakalarda B12 vitamini doğrudan vücuda enjekte edilmesi gerekir. Bazı soya sütü markaları ve kahvaltılık tahıllar B vitamini açısından takviye edilir.

Veganlar, diyetlerinde B12'yi doğal olarak sağlayan hayvan ürünleri bulundurmadığı için, B12 eksikliğini önlemek için takviye almaları gerekir. Bu özellikle hamilelik ve emzirme döneminde oldukça önem arz eder. Fakat B12 takviyesi böbrek hastalığı olan kişiler için önerilmez.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR