Vücut Geliştirme

Fitness sporuyla ilgilenenlerin en çok araştırdığı konuların başında kuşkusuz, vücut geliştirme ve vücut geliştirme teknikleri geliyor. Bu konulara dair merak ettiğiniz her şey haberimizin içeriğinde…

Vücut Geliştirme

Vücut geliştirme teknikleri ağırlık idmanlarından daha faydalı sonuçlar almanızı sağlayan yöntemlerdir. Vücut geliştirme denildiğinde pek çok insanın aklına yalnızca ağırlıkları yukarı kaldırıp aşağı indirmek gelebilir fakat bu spora uzun yıllardır emek veren kişiler ağırlık idmanlarının yalnızca ağırlıkları yukarı-aşağı hareket ettirmek anlamına gelmediğini bilirler ve ağırlık idmanı tekniklerinin değerinin bilincindedirler.

VÜCUT GELİŞTİRME TEKNİKLERİ

Yüksek yoğunluk çalışması, haftada 3 kez çalışmayı işaret eder. Bu teknikte küçük kasların daha verimli çalışabilmesi adına, 5 set ve 6 tekrar, büyük kaslar için de 8 set ve 6’şar tekrar ideal çalışma tarzı olarak kabul edilmiştir. İdmanın toplam süresinin, bir saat civarında olmasına ve idman öncesi kesinlikle 20 dakika kadar ısınma hareketleri yapmaya özen gösterin.

Yapacağınız ısınma hareketleri, vücut geliştirme teknikleri uygulandığında oluşabilecek sakatlık ve yaralanmaların önüne geçmek için büyük önem taşır. Aynı zamanda her gün saatlerce antrenman yapmanın kaslarda erimeye sebebiyet verip kas yıkımı olacağı kesinlikle unutulmamalı ve antrenmanların 48 saat arayla yapılmasına dikkat edilmelidir.

Yüksek yoğunluk çalışmasını kendi bünyesinde şöyle ayırabiliriz:

Yenilenen Efor Tekniği

Bu teknik kullanacağınız ağırlık veya uygulamayı, gücünüz bitene dek uygulamak üzerine kurulmuştur. Örneğin kaldıracağınız en fazla bir ağırlık yerine, daha rahat ve çok tekrar yapabileceğiniz bir ağırlık belirleyerek, bu ağırlığı setler yerine gücünüz tükenene dek tekrar edebilirsiniz. Aynı şekilde bu çalışma tarzını, tüm kas grupları için uygulayabilirsiniz.

Maksimum Efor Tekniği

Bu teknik uygulanırken, kaldırabileceğiniz en çok ağırlık tercih edilmelidir. Tercih edeceğiniz ağırlık, 3 hafta boyunca 3 tekrar şeklinde kaldırılmalıdır. Bu teknikte, 2 haftanın ardından hareketi değiştirmek önemlidir.

Dinamik Efor Tekniği

Bu teknikte en büyük etken, hızdır. Kaldıracağınız maksimum ağırlık değil de, daha makul bir ağırlık tercih ederek hareketleri çok hızlı bir şekilde yapmalısınız. Bu metotla 8 set ve 3 tekrar yapılması durumunda, mevcut kas hacminizde artış olacaktır. Aynı şekilde bu tekniği, çalışmak istediğiniz bütün kas grupları için de rahatlıkla uygulayabilirsiniz.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR