Günümüzün en sık görülen sağlık problemlerinin başında D vitamini eksikliği geliyor. Ülke olarak güneş ülkesi olsak da D vitamini açısından fakiriz. Bilim insanları, D vitamininde birçok organı etkileyen hormon olduğunu vurguluyor. D vitamini eksikliği vücudumuzun tüm sistemlerini etkiliyor.

D vitamini eksikliğinin sebep olduğu hastalıklar arasında, kanser, diyabet, obezite ve kalp damar hastalıkları yer alıyor. Özellikle kadınlar, erkeklere oranla daha büyük bir risk altında bulunuyor.

PLAZA ÇALIŞANLARI DİKKAT!

D vitamininin yüzde 80-90'ını güneşten, yüzde 20'sini gıdalardan alırız. D vitamini eksikliği basit bir vitamin eksikliği değil bir hastalıktır. Özellikle cam plazalar ardınya çalışan kişiler, güneş ışınlarından mahrum kalmaktadır. Camlar güneş ışığını almadıkları için D vitamini geçirmiyor. Bu yüzden plazalarda çalışanlar risk altında bulunuyor.

D VİTAMİNİ EKSİKLİĞİNİN BELİRTİLERİ

Eğer yorgun ve bitkin hissediyorsanız dikkat. D vitamini eksikliğinin en belirgin belirtileri arasında yorgunluk ve bitkinlik, kronik halsizlik, baş-boyun terlemesi, sık kramplar, yaygın kemik ve kas ağrıları vardır.

GÜNEŞİN ÇOĞU ZARAR

Uzun süre güneşe maruz kalmanın zararlarından bahseden Prof. Dr. Serter şunları söyledi: "Güneş ışınlarından D vitamini alabilmemiz için güneşlenme zamanına dikkat etmek gerekir. Örneğin haftada en az 3 gün 10.00-15.00 saatleri arasında 15-20 dakika kadar güneş ışınlarıyla temas edilmesi gerekiyor. Faktör 15'in üzerindeki güneş yağları güneşi bloke ediyor. Bunlara dikkat edilmezse yazın alınan güneşin D vitamini ihtiyacını karşılamaması söz konusu olabilir. Öte yandan da aşırı güneşlenme cilt kanseri riskini artırır."

SOMON VE MAYDONOZ TÜKETİN

D vitamini içeren besinler arasında; somon, uskumru, ton balığı, sardalya gibi yağlı balık türleri, yumurta sarısı, süt, brokoli, maydanoz gibi besinler yer alır.


Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.