Gerçekçi olursak eldeki koşullar göz önünde bulundurulduğunda uzun yaşamın sırrı için uzmanlar neler söylüyor? Bunların arasında en önemli yöntem ve yöntemler hangisidir? İşte tüm bu bilgilerin yanıtını haberimizin içeriğinde bulabilirsiniz.

Normalden daha az yemenin pek çok hastalığı önlediğine dair ortaya çıkarken yaşamı üçte bir oranında uzattığını da kanıtladı. Hangisi doğru bilmiyoruz ama bildiğimiz şu ki; dünyada uzun yaşayan insanların belli yeme içme alışkanlıkları ve hayat biçimleri var. Bu bize rehber olacaktır.

İYİ BESLEN AZ BESLEN

'İyi beslenme ve az beslenme' listenin birinci kuralı. Yaşlanmayla gelen hastalıklar (tümörler, kalp rahatsızlıkları, diyabet vs.) ciddi şekilde diyet yaparak beslenen insanlarda 3 kat daha az görülüyor. Yani bu kişiler az kalorili besleniyorlar ve yemek yemek onlar için tıka basa doymak değil; aksine öğünü hafif aç olarak bitirmek.

UZUN YAŞAMANIN SIRLARI!

Bol sebze, meyve ve tahıl tüketmek...

İşlenmiş besinleri kullanmıyor, fast-food yiyecekler yemiyorlar.

Protein ihtiyaçlarını sadece hayvansal kaynaklardan değil bitkisel besinlerden de temin ediyorlar, düzenli balık tüketip, kırmızı eti yağsız olarak pişiriyorlar.

Kişilik yapılarında aceleye, telaşa ve hıza pek yer yok. Stres düzeyi az, eğlenceli mizah yükü fazla, keyifli bir hayat sürüyor, sosyal örgütlenmelerinde sevgi ve saygıya, aile, akrabalık ve hemşerilik ilişkilerinde dostluk ve arkadaşlığa çok önem veriyorlar.

Emeklilik kavramını neredeyse hiç bilmiyor, yaşlılıklarında bile bir şeyler yapıp, üretiyorlar.

Yaşlandıkça daha az beslenip, daha düşük kalorili, daha hafif bir beslenme tarzına dönüyorlar.

Hareketli, aktif bir yaşam sürdürüyorlar.

İnancın gücüne güveniyor, mutlak bir itaat duygusu taşıyor, manevi inanç ve değerlerin oluşturduğu tam bir huzur ortamı içinde yaşıyorlar.

Olanla yetinmeyi, bardağı mümkün olduğu kadar dolu tarafından görebilmeyi, sadece temiz bir çevre değil temiz bir iç dünya geliştirebilmeyi, düşmanlık, kin, nefret, kıskançlık, endişe gibi duygulara pek yer vermemeyi iyi öğrenmişler.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.