Uyuma Pozisyonu ile Ağrılardan Kurtulma Yöntemleri!

Uyku ile alakalı sorunlara, uyku pozisyonlarına, uykudaki bacak kramplarına, sırt ağrısına, bel ağrısına galerimizden ulaşabilirsiniz.

Uyuma Pozisyonu ile Ağrılardan Kurtulma Yöntemleri!

OMUZ AĞRISI

Omuz ağrısıyla uyanıyorsanız, yana dönük bir pozisyonda uyumamalısınız. Yüzüstü yatmak omuz pozisyonlarında kaymaya sebep olabilir. En iyi uyuma pozisyonu sırt üstü yatmaktır. Başınızın altına ince bir yastık yerleştirin. Başka bir yastığı karnınıza koyup ona sarılın. Böylece omuzlarınız doğru bir pozisyona girecektir.

Sırtınızın üstüne yatamıyorsanız omzunuzun ağrımayan tarafına yatabilirsiniz. Dizlerinizi hafifçe göğsünüze çekin ve dizlerinizin arasına bir yastık yerleştirin. Başınızın altına bir elinizi koymayın aksi takdirde omuzlarınız anormal bir pozisyona girer.

SIRT AĞRISI

Sırt ağrısı çeken biriyseniz omurganızın doğal kıvrımlarını korumanız önemlidir. Öncelikle yatağınızın süngeri sert olmalıdır. Sırtınızın üzerinde yatmak sizin için en uygun uyuma pozisyonudur. Dizlerinizin ve bel boşluğunuzun altına küçük birer yastık koyarak omurganıza destek oluşturun.

Yüz üstü yatmayı tercih ediyorsanız alt karnınıza bir yastık koyun.
Yan yatanlardansanız cenin pozisyonunda uyumanız gerekir. Dizlerinizi göğsünüze çekin ve dizlerinizin arasına bir yastık koyun.

BOYUN AĞRISI

Sırt ağrısıyla olduğu gibi, uyurken boynunuzu desteklemelisiniz. Sırt üstü uzanıp her iki kolunuzun altına birer yastık yerleştirerek uyumak sizler için en iyi uyuma pozisyonudur.Boyun ağrısı olanlar yastıklarını özenle seçmelidir. Ortopedik ya da rulo şeklindeki yastıklar en uygun yastıklardandır.

Yan yatanların yastıkları çok yüksek olmamalıdır. En ideal yastık yüksekliği bir omzunuzun eni ile aynı olmalıdır. Böylece boynunuz gece boyunca doğru pozisyonda kalabilir. Yüz üstü yatanlar ise bulabildikleri en ince yastığı kullanmalıdır.

UYKUYA DALMA SORUNU

Yatmadan önce telefon ve bilgisayarlardan uzak durmamız gerekir. Bu ürünlerin ışıkları uyku döngümüzü bozabilir. Yatmadan en az 6 saat önce kahve, enerji içecekleri, asitli içecekler, çay ve çikolata gibi kafein içeren ürünler tüketilmemelidir. Sabah ve öğle vakitlerinde spor yapın. Vücudunuz şekle girer, kan akışınız gelişir ve daha hızlı uykuya dalarsınız.

GECE BOYUNCA UYANMA

Gecenin bir yarısında uyanıyorsanız yatmadan önce teknolojik ürünleri kullanmaktan kaçınmalısınız ve en önemlisi yatmadan önce alkol tüketmemelisiniz. Alkol vücudunuzdaki su dengesini bozar ve sonuç olarak uyku düzeninizi etkiler. Ayrıca, odanızın sıcaklığını kontrol edin. Bir odada uyuyabilmek için en uygun sıcaklık 20 - 22 °С 'dir.

UYANMADA ZORLANMA

Herkes sabahları uyanmada zorlanıyor ama çözmesi kolay bir sorundur aslında. Hafta sonları dahil, her güne aynı alarmı kurun ve aynı saatte uyanmaya özen gösterin. Erken uyanmak istiyorsanız, akşam erken saatte yatmanız gerekiyor.

HORLAMA

Horlayan kişilerin sırt üstü yatmamaları gerekmektedir.  Yumuşak yastıklar da başınızın geriye doğru sarkmasına neden olacağı için gece başınızın desteklenmesi gerekir. Yan yatarsanız solunum yollarınızı hiçbir şey etkilemez ve sonuç olarak horlamazsınız.

BACAK KRAMPLARI

Bacak kramplarını önlemenin en etkili yolu alt bacak kaslarının güçlendirilmesidir. Yatmadan önce yoga veya basit egzersizler yapabilirsiniz. Gece bacağınıza kramplar giriyorsa bu sinir hasarı ya da başka bir hastalığın belirtisi olabilir. Sürekli kramp giriyorsa lütfen doktorunuza danışınız.

MİDE YANMASI

Sürekli olarak mide yanması yaşıyorsanız uyurken sol tarafınıza dönerek yatmanız önerilir. Böylelikle midenizdeki asitler yemek borunuza çıkamaz ve rahat bir uyku çekebilirsiniz.

BACAK AĞRISI

 Gece bacaklarınız ağrıyorsa uyurken bacaklarınızı kaldırması için bacaklarınızın altına yastık yerleştirin. Yatmadan önce bacağınıza hafif masajlar yapmak ve kafeinden uzak durmak da iyi gelebilir. 

 


[G-#9289]

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR