Çoğu insan uykusu olmasına rağmen uyuyamamaktan şikayet eder. Uykusuzluk birçok nedenden kaynaklanabilir. Siz de uykusuzluk problemi yaşıyorsanız, nedenlerini öğrenmek için haberimizin detaylarına göz atabilirsiniz.

Bir insanın uykuya dalma süresi yaklaşık 30 dakikadır. Haftada 3 kez 6 saatten az uyumak uykusuzluk sorunu yaşandığının göstergesidir.

İŞTE UYKUSUZLUĞUN NEDENLERİ

Alınan uyku hapları uykuyu bozan en büyük faktörlerdendir. Ayrıca uyku haplarına olunan bağımlılık iyi bir uyku çekmenize engel olur. Yine gün içerisinde kısa süreli uyuklamak geceleri uyumanızı zorlaştırır. Geç saatlerde tüketilen kahve ve çay gibi kafein içeren içecekler de uykusuzluğa sebep olur. Uyuduğunuz ortam iyi bir ortam değilse yine uykusuzluğa yol açar. Ayrıca aldığınız ilaçlar, depresyon, stres, yorgunluk gibi faktörlerde uykusuzluğa sebep olmaktadır. 

SAĞLIKLI UYKU İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

Daha sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürmek için birkaç hafta bu yöntemleri uygulamalısınız. Öncelikle yatak odanıza koyacağınız lavanta kokusu sizi sakinleştirip uykuya dalış sürenizi kısaltacaktır. Ayrıca akşam yediğiniz yemeklere dikkat edin, daha hafif beslenmeye özen gösterin. Son olarak yatmadan önce kitap okuyun, duş alın ve klasik müzik dinleyin.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.