Tiroid'e iyi gelen besinler nelerdir? Tiroid hastaları nasıl beslenmeli? Tiroid hastalıkları nasıl ortaya çıkar? gibi hayati önem taşıyan hastalıklar hakkında tüm merak ettiklerinizi haberimizin detayında bulabilirsiniz.

Troid olarak bilinen tiroid bezinin az çalışması durumunda kişiler bazen kilo vermekte zorlanır. Bu rahatsızlık metabolizmanın yavaşlamasına ve bedenin normalden daha fazla sıvı tutmasına neden olur. Bu rahatsızlık kadınları erkeklerden daha çok etkilemektedir. Boynun altında bulunan tiroid bezi yavaşladığından hormon üretimi yavaşlar.

Hormon üretimi yavaşlayınca sürekli olarak şu belirtiler görülür: sürekli yorgunluk, regl döneminde değişiklikler, yavaş metabolizma, soğuğa duyarlılık, kolaylıkla kilo alma ve zor verme (özellikle yüz ve bel bölgesi ve basenlerde yağlanma) saç ve ciltte kuruluk, boğuk ve çatallı ses tonu, uyku bozukluğu, normalden daha kötü seyreden kemik erimesi sorunu, kabızlık 

Eğer kaşlarında seyrelme görüyorsanız tipotiroide meyilli olabilirsiniz. Bu belirti aynı zamanda tiroid başlangıç seviyesinde olduğunuzu gösteriyor olabilir. Hipotiroid sorunu çeken kişiler bu belirtileri azaltmak için yeni beslenme alışkanlıkları benimsemelidir.

Diyetinizde yapacağınız değişiklikler tiroid iyileştirmede çok faydalı olacaktır. Öyle ki tiroit ilk aşamaları doğru diyetle ilaç almaya gerek duymadan geçirilebilir.

İsterseniz tiroidi olan kişilerin yemesi gereken gıdalara hep birlikte göz atalım:

SARIMSAK: Uyarıcı etkiye sahip sarımsak soğuya duyarlılık, yorgunluk ve uyuşukluk halini gidermede faydalıdır. Ayrıca tiroit birlikte sıkça görülen kalp sağlığı, tansiyon, yüksek kolesterol ve bakteriyel iltihap rahatsızlıkları için sarımsak tüketmeniz tavsiye edilir.

KIRMIZIBİBER: Kırmızıbiber metabolizmayı doğal olarak hızlandırır. Bu etki tiroit sorunu olan biri için çok faydalıdır. Kırmızıbiber beden ısısını arttırır. Ayrıca kabızlık ekrem ağrılarına iyi gelir. Acı biber tüketmeye başlayacaksınız onu diyetinize azar azar katmaya çalışın. Böylece sindirim sorunu çekmezsiniz.

ZENCEFİL: Zencefil metabolizmayı hızlandıran ve bedenin su tutmasını önleyen hoş kokulu bir baharattır. Zencefilin içerdiği potasyum, magnezyum ve çinko tiroit bezinin çalışmasına yardımcı olur.

İYOTLU GIDALAR: Tiroit sebeplerinden biri de vücudun yeterli iyot alamamasıdır. Bu nedenle iyot yönünden zengin gıdalar tüketerek tirioid belirtilerini azaltabilirsiniz. Balık, yumurta, et, antep fıstığı, yulaf, organik yoğurt ve patateste bol miktarda iyot bulunur.

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI: Saf hindistancevizi yağı trigliserit yönünden zengin, doymuş bir yağdır. Günlük tavsiye edilen doz iki yemek kaşığıdır. Sabah kahvaltıdan önce ve gece yatmadan önce ve gece yatmadan önce birer kaşık tüketebilirsiniz. Bu besin maddeleri metabolizmayı hızlandırır ve kilo vermeye yardımcı olur.

REZENE: Rezene hormonları harekete geçirir ve daha bedende çok üretilmelerini sağlar. Bu yüzden tiroit bezi az çalışan kişilerin tüketmesi tavsiye edilir.

GİNSENG: Ginsengde tiriot sorunu çekenlerin tüketmesi gereken güçlü ve doğal bir uyarıcıdır. Ginseng metabolizmayı hızlandırır ve kilo vermeyi kolaylaştırır.

SUSAM: Tiroit bezimiz vücudun kalsiyumu emmesini sağlayan kalsitonin hormonunu üretir. Bu yüzden tiroit sorunu olan kişilerde kemik erimesinde görülebilir.

DEREOTU: Bulunmaz bir nimet dereotu yoğurda karıştırıp yiyebilir. Tiroit ile ilgili şikayetlerinizin ortadan kalkmasına yardımcı olacaktır.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.