Sağlıklı bir yaşamın vazgeçilmezi olan tereyağı ve proteinli besinleri özellikle çocuk yaşta olan bireyler sık sık tüketmelidir. Pasta ve kek yapımında da bu besinin fazlaca kullanılması bu tariflerimize eşi görülmez bir tat katmaktadır. Bu durum tatlılarınızı ve hamur işlerinizi sağlıklı hale getirmektedir. Tereyağı tüketiminin azaltılması da bu

Fakat yetişkin bireylerde aynı etkiyi göstermeyen tereyağı kalp hastalıklarından karaciğer yağlanmasına kadar birçok hastalığa davetiye çıkarmaktadır. Diyetisyenler kalp ve damar hastası olanların tereyağı tüketiminde daha dikkatli olmalarını önerirken kalp hastalıkları ve kalori fazlalaşmasının tereyağının içeriğinde bulunan doymuş yağ oranıyla fazlaca ilgisi olduğu yönünde açıklamalarda bulundular. 

 

Tereyağı yerine kullanabileceğiniz besinlerden bir tanesi de avokadodur. Avokado özellikle içeriğinde barındırdığı yararlı yağlar sayesinde tereyağına sağlıklı bir alternatif olmaktadır. Çikolatayı da eritebildiğiniz için özellikle tatlılarda tereyağı yerine kullanabilirsiniz. Bu hem lezzetli hem de çok sağlıklı bir alternatif olacaktır. Doymuş yağ oranının azlığıyla dikkat çeken tam yağlı yoğurtta hem sağlıklı hem de doyurucu olduğundan terayağına alternatif olarak tüketebileceğiniz besinlerin başında gelmektedir.