Nadir de olsa, bazen her insan şeker ve tatlı krizine girer. Genellikle kadınlarda adet öncesi ve adet zamanlarında tatlıya aşırı bir eğilimlik oluşur.

Bu tarz kriz gibi durumlarda tatlı isteği karşısında, basit ipuçlarını deneyerek fazla kalori almadan bu dönemi geçiştirebilirsiniz. Anlık şeker yüklemelerinin, karaciğerimize önemli miktarda zarar verdiği gerçeğini göz önünde bulundurarak şeker tüketimine dikkat etmek gerekir.

İşte tatlı krizi ile baş etmenin 5 yolu şu şekildedir…

1- Gün içerisinde ana öğünlerin arasında ara öğünleri de atlamamaya dikkat edin ve ara öğünleri alışkanlık haline getirin.

2- Vücutta meydana gelen su eksikliği tatlı ihtiyacını ortaya çıkaracağından yeterli miktarda su tüketmeye özen gösterin

3- Tatlı ile diğer besinleri beraber yemekte fayda var. Örneğin çikolatayı muz ile beraber yemek sadece çikolata yemekten daha faydalıdır.

4- Canınız tatlı istediğinde bu ihtiyacı meyvelerden sağlayabileceğinizi unutmayın. İster taze olsun ister kurutulmuş olsun her türlü meyve tatlı ihtiyacınızı giderecektir.

5- Yapılan araştırmalar şekersiz sakız çiğnemenin tatlı ihtiyacını giderdiğini ortaya çıkarmıştır.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı doğru kaydırın.