Süt Hakkındaki Bu Gerçek Herkesi Şaşırtıyor!

Sütün kemik sağlığı ve gelişimi için oldukça önemli bir besin olduğunu herkes biliyor. Ancak bunun yanı sıra sütün bilinmeyen çok önemli bir faydası daha var. İşte sütün hipertansiyon üzerindeki şaşırtıcı etkisi…

Süt Hakkındaki Bu Gerçek Herkesi Şaşırtıyor!

Süt Hakkındaki Bu Gerçek Herkesi Şaşırtıyor!

Hipertansiyon yani yüksek tansiyon beslenme düzeninin oldukça önemli olduğu kronik bir rahatsızlıktır. Tükettiğimiz her besin tansiyon dengesini önemli ölçüde etkiliyor. Uzmanlar, kalp ve damar sağlığını olumsuz etkileyen hipertansiyona karşı süt içmek, süt ürünleri tüketmenin oldukça önemli olduğunu belirtiyor.

Yapılan bilimsel çalışmalar; kalsiyum, magnezyum, fosforun az tüketilmesi sonucunda bireysel ya da toplumsal olarak hipertansiyon sıklığı ile ilişkili olduğunu ortaya koymaktadır. Beslenme ve Diyet Uzmanı Prof.Dr. Neriman İnanç konuya ilişkin açıklamalarda bulundu. İşte detaylar…

KALSİYUM VE POTASYUM TANSİYON ÜZERİNDE ETKİLİDİR

Sütün içeriğinde bulunan yüksek mikatrdaki kalsiyum ve potasyum, kan basıncı ve hipertansiyonun dengelenmesinde oldukça önemli bir rol oynar. Yüksek tansiyon hastaları az yağlı veya yağsız süt tüketerek kan basıncını kontrol altına alabilir.

KALSİYUM EKSİKLİĞİ TANSİYONUN YÜKSELMESİNE NEDEN OLUYOR

Kalsiyumun azalması arteriyel kan basıncının artmasına neden olduğunu belirten Prof. Dr. Neriman İnanç, şu açıklamalarda bulundu:

"Kalsiyum, magnezyum ve fosfor minerallerinin alımı artırılarak kan basıcında azalma sağlanabiliyor.

Kalsiyum denince aklımıza gelen ilk besin öğesi süttür.

Optimal kan basıncının sağlanmasında ve sağlıklı yaşam için günde 3-4 porsiyon süt ve süt ürünlerinin tüketimi öneriyoruz."

TANSİYONU DÜŞÜREN DİYET NEDİR, NASIL YAPILIR?

Prof.Dr. İnanç, aynı zamanda 8 hafta boyunca süren ve belirli bir beslenme programının uygulandığı “Hipertansiyonu Durdurmak Üzere Besinsel Yaklaşımlar” (DASH) çalışmasının sonucunu da paylaştı.

Buna göre yağsız ve az yağlı süt ve süt ürünleri içeren, meyve ve sebzeden zengin, yağdan ve kolesterolden yoksun, proteini hafif artırılmış bir diyetle beslenmek kan basıncını, 5.5/3.0 mmHg düşürmektedir.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR