Su içmek tok hissiyatı vermesi açısından zayıflama sürecinde size oldukça fayda sağlayacaktır. Diğer sıvıları tüketmek içeriğinde şeker, kafein, tatlandırıcı olduğundan kalori olarak size dönüş yapar ve suyun size sağlayacağı faydaları veremez. Dolayısıyla sıvı tüketmek değil özellikle su tüketmek size zayıflamakta fayda sağlayacaktır.

Suda kalori bulunmaz ve içeriğindeki maddeler ile metabolizmanızı dengeleyici görev üstlenir. Size tokluk hissi vererek zayıflama sürecinizde büyük yarar sağlar ve sizi hedeflediğiniz kiloya düşürür.

Eğer ki suyu yemekten önce içerseniz tokluk hissiyatından ötürü iştahınızı azaltabilir, yemekten sonra içilen su ise sindirim sisteminize faydalıdır ve gıdaların daha kolay sindirilmesine yardımcı olur. Ayrıca su tüketmek kabızlık sorunu yaşamanıza da engel olur.

Su içmek size direkt olarak enerji vermez fakat suyun az tüketilmesi sonucu kasların sıvı kaybı ile bağlantılı olarak enerji kaybedersiniz, suyun bu konuda size dolaylı bir faydası bulunmaktadır.

Su İçmek Metabolizmayı Hızlandırır

Soğuk su içmek daha fazla kalori yakmaya neden olur, vücudunuz suyun sıcaklığını dengelemek için daha fazla enerji harcamaz zorunda kalır. Bu durum direk olarak kilo vermeye büyük etki sağlamaz fakat uzun dönemde bunun etkisini fark edebilirsiniz.

Su içmenin metabolizmanın dengeli çalışması ve kalori yakımına yardımcı olduğunu akıldan çıkarmamak ve gün içinde 2 litre su içmeye özen gösterilmelidir. Su içmek için susamayı beklememeli ve gün içerisinde periyodik olarak su tüketilmelidir. Aşırı tüketimden kaçınılmalıdır. Şu unutulmamalı ki aşırı sıvı alımında da bazı problemler yaşayabilirsiniz.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.