Başta kilo almak olmakla birlikte bağışıklık sisteminizin çökmesine kadar pek fazla rahatsızlığa neden olan şekeri bırakma zamanı artık geldi. Uzmanlar şekerden uzak durmamız hakkında bize devamlı uyarılarda bulunuyor, sağlığımızı tehlikeye atmamak için şekeri hayatımızdan çıkarmalıyız.

İşte şekeri hayatımızdan çıkarmamızı kolaylaştıracak 5 yöntem…

ŞEKERLİ İÇECEKLERE SON!

İdeal kiloda iseniz, şekerli içeceklere son vererek senede fazladan 70 bin kaloriye elveda diyeceksiniz. Şekerli, lifsiz içecekler insülin seviyesinde ani yükselişe sebep olur, bu da aşırı yeme isteği meydana getirir.

ABUR CUBURU KESİN

Pastalar, kurabiyeler, şekerlemelere elveda deyin. Bunları hayatınızdan çıkarmak yüzde 80 ilave şeker içeren yükleri atmak anlamına geliyor.

KARBONHİDRATLARI AZALTIN

Beyaz ekmek, beyaz makarna, kraker gibi beslendiğiniz işlenmiş gıdaların listesini çıkarın. Kendinize iki haftalık bir periyot hedefleyerek bu zaman içinde tüm bu işlenmiş gıdaları azar azar bırakın.

GİZLİ ŞEKERLERE DİKKAT EDİN!

Satın aldığınız gıdaların, özellikle sosların, atıştırmalıkların etiketlerine dikkat edin. Şeker içeriyorsa kesinlikle almayın. Fakat dikkat edin çoğu üründe "şekersiz" ibaresi bulunurken aslında basit karbonhidrat yüklüdür.

ALIŞKANLIĞINIZI SÜRDÜRÜN!

Hayatınızdan şekeri bırakmayı bir alışkanlığa çevirin ve özellikle çok aç olduğunuzda, aşırı yeme ihtiyacı duyduğunuzda şekerli ürünlerden uzak durun.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.