Özellikle sahurda yediğimiz tereyağı oldukça faydalı bir besindir. Uzmanlar ramazan ayında sahurda tereyağ tüketimini kesinlikle önermediklerini belirtmişlerdir. Açlık dönemlerinde tereyağını fazla tüketmek vücutta karbonhidrat alımını fazlalaştırdığı için bu vücudumuzda zararlı etkilerini göstererek metabolizma hızımızı etkilemektedir.

Ramazan ayında tereyağ tüketmenin yararlı olup olmadığı hakkında açıklamalarda bulunan uzmanlar, özellikle sahur saatlerinde tereyağ tüketimini önermedikleri için tüketilmesinin de zararlı olduğunu belirtmişlerdir.

Sahurda mutlaka yağlı yiyeceklerden uzak durmak ve sağlıklı beslenmek gerekiyor. Aslında ramazan ayı dışında da kızartma ve yağlı yiyeceklerden uzak durulmasını belirten uzmanlar sağlıklı beslenme düzenini yaşamlarınıza entegre edilmesinin önemini vurgulamaktadırlar. Ramazan ayında gün boyu aç kalındığı için metabolizma hızımız yavaşlar ve vücudumuz kendini korumaya alır. Yavaşlamış olan metabolizma bir de yağla karşı karşıya gelirse bu durum hızlı kilo almaya ve ileride de obeziteye kadar ilerlemektedir.

Yaz aylarında havanın da ısınmasıyla beraber çok terleriz ve sıvı kaybederiz. Öncelikle sahurda ve iftarda fazla sıvı tüketmek çok önemli ve bu sıvıların sıvı olmasıda büyük önem taşımaktadır. Çay ve kahve tüketimine de dikkat edilmesi gerektiğini belirten uzmanlar bu durumun susuzluğa sebebiyet verdiğini belirttiler.