Sahurda özellikle tok tutan lif içerikli ve besin değeri yüksek besinlerin tüketilmesi oldukça büyük önem taşımaktadır. Besin içeriğinde barındırdığı yüksek protein miktarı bizi tok tutma sebebi olduğu için bu durum gün boyu süren açlığımızı engelleyerek bizi gün içerisinde daha zinde ve enerjik gösterecektir.

Sahurda yeme içme tercihiniz çabuk acıktırmayan ve şeker oranınızı yükseltmeyecek besinlerden yana olması. Sahurda çok şekerli gıdalar tüketmek bizi gün içerisinde kan şekerimizin düşmesine ve enerji kaybetmemize itecektir. Bu yüzden sahurda pide tüketmek içeriğinde barındırdığı şeker yüzünden kan şekeriniz olumsuz yönde etkilenmekte ve sizin gün boyu bitkin görünmenize sebep olacaktır.

Sahurda pide tüketmek yerine yediğiniz bir patates de aynı etkiyi yaratarak tok kalmanızı sağlayacaktır. Patates kızartıldığı zaman bu tok tutma özelliği yerini fazla kiloya ve kaloriye bırakmaktadır. Bu sebeple patatesin doyurucu , yüksek lif oranı olan ve sağlıklı bir çok özelliğinden yararlanabilmek adına bu sebzeyi haşladıktan sonra tüketmek sizi hem tok tutacak hem de sağlıklı olmanıza yardımcı olacaktır.