Sağlıklı pişirme, birçok kronik hastalığı ve disfonksiyonu önlerken aynı zamanda kendinizi iyi hissetmenize yardımcı olacaktır. Sağlıklı yemek pişirmenin püf noktası, taze meyve ve sebze kullanmaktır. Ham meyve kendi başına lezzetlidir, ancak meyveyi yemek pişirmek şaşırtıcı bir sonuç verecektir.

Mevsiminde taze ve yerel meyve kullanın: Yemeklerinizi ilkbaharda narenciye, sonbaharda ise elma ve kabak ile pişirin. Taze meyve sebzeyle hazırlanan yiyecekler, rakipsiz lezzet ve besin değerine sahiptir.

Meyve yemeklerine sofra şekeri eklemekten kaçının: Bunun yerine, yemeğinizdeki meyvenin tadını arttırmak için sağlıklı yollar seçin. Örneğin yoğurt, tarçın, ceviz ve kurutulmuş kızılcık ile pişmiş elma servis edin.

Sebzeleri hazırlarken sağlıklı pişirme yöntemlerini seçin: Sebzeleri tereyağına gömmek, hayvansal yağlarla hazırlamak ya da yağda kullanmak, ekstra kalori katmak anlamına gelir. Besleyici ve lezzetli yemekler için biraz zeytinyağıyla buharda pişirmeyi veya kavurmayı deneyin.

Rafine karbonhidratlardan kaçının: Örneğin, beyaz ekmeği tam buğday veya çavdarla değiştirmeyi tercih edin. Ayrıca, tam buğday makarnalarını da tercih edebilirsiniz.

Kepekli tahıllarla yaratıcı bir şekilde pişirin: Örneğin, kırmızı ete arpa ekleyin veya dilimlenmiş badem ve kuru meyve ile tam tahıllı bir pilavı yapın.

Trans yağlardan kaçının: Trans yağlar, oda sıcaklığında raf stabilitesini koruyabilmeleri için hidrojenlenmiş gıdalarda bulunur. Bu yağlar, genel olarak sağlığınız için kötü olarak bilinir, bu yüzden bu yağları kullanmaktan kaçının.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.