Özellikle de bayanların muzdarip olduğu bir konu olan kilo vermek konusunda uzmanlar altın kuralları açıkladı. Sağlık için olsun, güzellik için olsun, kişinin kendşne güvenin simgesi haline gelen kilo vermenin altın kuralları da şöyle açıklandı. 

KAHVALTIYA DİKKAT



Beslenme uzmanları kilo vermek isteyenler için bazı öğünleri özellikle de kahvaltıyı atlamanın en büyük yanlış olduğunu söylüyor. Güne sağlıklı ve besleyici bir kahvaltıyla başlamak, metabolizmanızı canlandırıyor ve kilo vermenizi sağlıyor. Protein açısından zengin ve uzun süre tok kalmanızı sağlayacak lifli bir kahvaltı tercih edin.

KENDİNİZDE DEĞİŞİKLİK YAPIN


Akşam yemeklerinden sonra tabaklar dolusu tatlı yiyip kilo vermeyi bekleyemezsiniz. Kilo vermek için sağlıklı, besleyici ve dengeli yemekler yemeye başlamalısınız. Elbette arada kaçamaklar olur. Bunun için 80/20 kuralını aklınızda tutun. Her zaman iyi bir çocuk olamazsınız. Yüzde 80 zamanlarda iyi olsanız yeter.

SAĞLIKLI BESLENİN



Beslenme uzmanları ve diyetisyenler, fındık fıstık ceviz gibi kuruyemişleri, avokadoyu, tatlı patatesi, bulguru öneriyor diye bunları sınırsız yiyebileceğinizi düşünmeyin. Çünkü bu yiyecekler de aslında birer kalori deposu. O nedenle porsiyonlarınızın büyüklüğüne dikkat etmelisiniz.

KİLORİ AKMAK DAHA KOLAYDIR



Kilo vermenin kuralı basittir: Günlük kalori tüketiminizi 500 kalori azaltır ya da yediklerinizi sabit tutup her gün 500 kalori fazla harcarsanız, bir haftada yarım kilo verebilirsiniz. Sabah koşusunda 250 kalori harcadıysanız, akşam yemeğinden de 250 kalori eksiltmeniz gerekir. Nasılsa spor yapıyorum diye aklınıza geleni yemek, kilo alımıyla sonuçlanır.

ESKİ HAYATINIZI UNUTUN



Kilo verme sürecinde bütün kötü alışkanlıklarınızı bıraktınız diyelim. Hedeflediğiniz kiloya ulaştıktan sonra yine aynı yaşam biçimine dönmeyi düşünmeyin. Çünkü kilo vermek hayat tarzınızı değiştirmekle ilgilidir. Eski alışkanlıklarınıza döndüğünüzde verdiğiniz kiloları aynen geri alırsınız.