Sağlıklı Bir Kalp İçin Bunlara Dikkat

Yanlış beslenme, uykusuzluk ve hareketsizlik gibi faktörler kalp damar hastalıklarının tetiklenmesine neden oluyor. Uzmanlar sağlıklı bir kalp için yapılması gerekenlere değinerek önemli bilgiler paylaştı. İşte detaylar…

Sağlıklı Bir Kalp İçin Bunlara Dikkat

Sağlıklı Bir Kalp İçin Bunlara Dikkat

Kalp ve damar hastalıklarının tüm bedeni etkilediğini vurgulayan Kalp ve Damar Cerrahisi Uzmanı Op. Dr. Recep Tüten, bir böbrek rahatsızlığının ya da kas hastalığının damarlarda gelişen bir sorundan kaynaklanabildiğini aktardı. Kalp damar hastalıkları denildiği zaman tüm bedende yaygın organların fonksiyonlarının anlaşılması gerektiğini belirten Kalp ve Damar Cerrahisi Uzmanı Op. Dr. Recep Tüten, ‘Bazı koroner hastalıklar hiç tedavisiz, bazıları ilaçla tedavi edilebilirken, daha ciddi ve ilerlemiş vakalarda cerrahi devreye girmektedir’ dedi.

YAŞAM TARZIDA ETKİLİYOR

Damar hastalıklarında genetiğin yanı sıra yaşam tarzının da belirleyici olduğunu söyleyen Op. Dr. Recep Tüten, ‘Örneğin obezitede; nasıl vücudun yağlandığı gözle görülebiliyorsa tüm damarlarda da aynı şekilde bir yağ yerleşmesi söz konusu olur, bu; damarın akışkanlığını ve yapısını olumsuz etkiler ve sonuçta bu damarı etkileyen organlarda bozukluklar ortaya çıkmaya başlar’ ifadelerini kullandı.

SİGARA, DAMARLARI DA ÇOK OLUMSUZ ETKİLER

Kalp ve damar sağlığının en fazla etkilenmesine neden olan faktörlerin arasında sigaranın da bulunduğunu vurgulayan Op. Dr. Tüten, ‘Tüm bedeni ve hücreleri olumsuz etkileyen sigara, damarları da çok olumsuz etkilemektedir. Bunun dışında her gün alkol alınması ve bununla birlikte alınan yağlı çerezler ve alkol sonrası fiziksel faaliyetlerin azalarak uykuya geçilmesi de zararın boyutunu arttıran faktörlerdendir’ dedi.

‘BİORİTMİMİZE UYGUN BESLENMELİYİZ’

Kalp ve damar hastalıklarına yakalanmamak için bioritmimize uygun beslenmeliyiz diyen Op. Dr. Recep Tüten, konuşmasına şöyle devam etti:

‘Bir insan yaşadığı yerdeki gıdaların tümünü değişimli olarak tüketme eğiliminde olmalıdır. Öbür türlü tek tip, hamur işi, et ürünleri ile beslenme uygun değildir. Çok yemek yenmesi büyük bir sorundur, az yemeye alışılmalı ve bence acıkmadan yemek yenmemelidir. Çok yağlı besinler tüketmekten kaçınmalıyız. Mümkün olduğunda az yemeliyiz.’

Günümüzdeki en az yapılan şeylerden birinin de bedenin dinlendirilmesi olduğunun altını çizen Kalp ve Damar Cerrahisi Uzmanı Op. Dr. Recep Tüten, sözlerini şöyle sonlandırdı:

‘Uyku çok önemlidir, tüm hücresel düzeyde olduğu gibi kardiyovasküler sistemde de çok önemlidir, immün sisteminin güçlenmesi için uyku gereklidir. Bunun da belli saatleri vardır, gece 02:00-03:00’dan sonra uyuyup, 10 saat uyumak uygun değildir, 22:00 ile 23:00 saatleri arasında uykuya geçmek doğru olandır. Fiziksel olarak da aktif olmak gereklidir, ağır ve hareketsiz bir yaşam, istediğimiz, sağlıklı bir yaşam biçimi değildir.’

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR