Sağlıklı bir bağırsak için ne gibi önlemler almalıyız? Bağırsak sağlığını nasıl geliştirebiliriz? Hangi gıdalar bağırsaklar için zararlı? gibi soruların yanıtını haberimizde bulurken, bağırsak sağlığı için hazırladığımız önerilere de göz atabilirsiniz.

Bağırsaklarının sağlığını korumak için en iyi yapılacak şey hafta sonları da dahil olmak üzere sağlıklı ve dengeli bir beslenme programı sürdürmektir. Şuan siz orada oturuyorken karın bölgenizde bir savaş vardır.

En büyük mikrop kolonisi sindirim sistemimizde yaşar. Sağlıklı bir yetişkinin bağırsağında ortalama 1,5- 2 kg bakteri bulunur. Sağlıklı bir bedene sahip olmamız için öncelikle sindirim sistemini iyileştirmeniz gerekmektedir. İlk adım bağırsaklarını probiyotiklerle beslemek! Bunu probiyotik suplementiyle kolaylıkla sağlayabilirsiniz ya da yoğurt, kefir, turşu, mayalı ekmek gibi probiyotiklerden zengin fermente gıdalardan yararlanabilirsiniz.

BU ÖNERİLERİ DİKKATE ALIN YAŞAM KALİTENİZİ YÜKSELTİN

1-Beslenme sırasında daha küçük porsiyonlar tercih edilmeli, öğünler atlatılmamalıdır.

2-Geceleri beslenme alışkanlığından vazgeçilmelidir.

3-Lokmalar iyi çiğnenmeli ve yavaş yavaş tüketilmelidir.

4-Besinler oturarak tüketilmeli ve iyice tüketilmeden yutulmamalıdır.

5-Düzenli egzersiz ve spor hastalığa karşı önemli bir etkendir.

6-Kişinin kendi kendine zaman ayırması ve stresten uzak durması önemlidir.

7-Sabahları erken uyanmaya özen gösterilmelidir.

8-Bol sıvı tüketilmelidir.

9-Gazlı ve kafein içerikli içeceklerden uzak durulmalı veya günlük olarak sınırlandırılmalıdır.

10-Karbonhidrat içeren beslenme.

ZARARLI GIDALARI HAYATINIZDAN ÇIKARIN

Kızarmış gıdalar, rafine unlar, hormon ve antibiyotik yüklü hayvansal ürünler, yapay tatlandırıcılar, yapay gıda katkı maddeleri, kötü madde ve aşırı kafein gibi mide tahriş edici gibi besinler gibi inflamatuar gıdalar.

Şeker! Bütün işlenmiş gıdaların içeriğinde yer alan şeker, patojenik bakteri, mantar ve mayaların temel besinidir ve yararlı bakterilerin azalmasına neden olur.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.