Ramazan ayında beslenme alışkanlığında olan değişiklikler ve Ramazan Bayramı'nda daha çok yemek yeme arzusundan sebeple insanlar bazı sindirim sistemi rahatsızlıkları ile karşı karşıya gelebilir. Sağlık Bakanlığı, insanların bayramda sağlıklı beslenmesi için öneriler yaptı.

Geleneksel bayram ikramları şeker, çikolata, hamur işleri (baklava, börek vb.) kan şekerini hızla artıran ve enerji içeriği fazla besinlerdir. Bu sebeple bayram gezilerinde sunulan ikramlara dikkat edilmeli, fazlaya kaçılmamalı, yeterli ve dengeli beslenme ilkeleri hatırlanmalıdır.

BAYRAM VE SONRASINDA SAĞLIKLI BESLENME ÖNERİLERİ

- Bayram boyunca da yeterli ve dengeli beslenmek için, beş temel gıda grubunda yer alan besinlerden gerekli miktarlarda alınmalıdır. Bu gıda grupları; Süt ve süt ürünleri grubu, Et-yumurta-kurubaklagiller ile yağlı tohumlar grubu, sebzeler grubu, meyveler grubu, ekmek ve tahıllar grubudur.

- Ramazan ayının bitmesi ile tüketilecek gıdaların miktarı birden yükseltilmemelidir. Öğün araları minimum 2 maksimum 4-5 saat olacak biçimde ayarlanmalıdır. Buna göre öğün sayısı 3 olarak düşünülebilir. Gerekirse ara öğünlerde taze meyveler veya az şekerli hoşaf/kompostolar, ayran, kefir gibi içecekler beslenme düzenine dahil edilebilir.

- Bayram sabahı hafif bir kahvaltı ile güne girilmelidir. Kahvaltıda kızartma, kavurma şekli ile pişirilmiş gıdalar tüketilmemelidir. Bayram gezilerinde geleneksel olarak tatlı ikramı olacağı için kahvaltıda şeker, bal vb. tatlı besinlerin olmaması faydalı olacaktır.

Domates, salatalık, maydanoz, taze biber vb. çiğ sebzeler çokça yenmeli, az tuzlu peynir tüketilmelidir. Haşlanmış yumurta tercih edilmelidir. Sucuk, salam, sosis vb. yağlı gıdalardan, börek vb. hamur işi gıdalardan uzak durulmalıdır. Ekmek olarak tam tahıl ekmeklerinin tercih edilmesi kan şekerini düzenli tutar ve tokluk duygusu verir.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.