20 Ağustos 2019
  • Istanbul 26.11°
  • Ankara 23°
  • Izmir 31.11°
İmsak 04:36
Güneş 06:11
Öğle 13:13
İkindi 17:00
Akşam 20:04
Yatsı 21:33
BIST96.032
Dolar5,74
Euro6,3731
Altın277,72

Ramazan'da Susuzluğu Önleyecek Besinler!

Ramazan ayına günler kala tatlı bir heyecan sardı hepimizi. Vücudun toksinlerden arınması için fırsat olan oruç, bazılarımız için zor bir süreç olabiliyor. Ramazanda çok susayanlardansanız iftar ve sahurda tüketeceğiniz bu besinler sayesinde susuzluğunuzu azaltabilirsiniz.

Ramazan'da Susuzluğu Önleyecek Besinler!

Ramazan ayında su içmediğimiz için baş ağrısı, halsizlik durumları oluşabiliyor. Yeterli miktarda sıvı alımı olması için iftar ve sahur arasındaki süreçte bol su içmek gerekir. Ayrıca aşağıda sıraladığımız besinleri tüketerek de susuzluğunuzu yatıştırabilirsiniz.

SOĞUK KOMPOSTO İÇİN

Kiraz, kayısı, çilek ve erik gibi meyveler vitamin ve mineral açısından hayli zengindir. Bu meyveleri olduğu gibi tüketebilir ya da komposto haline getirebilirsiniz. Özellikle soğuk tüketildiğinde vücudun günlük su ihtiyacını fazlasıyla karşılar.

SAHURDA 2 BARDAK KEFİR

Kefir de susuzluğu gideren besinler arasında. Özellikle Ramazan ayında tüketilmesi önerilen kefir hem hazımsızlığa hem de mide ekşimesine iyi gelir. Sahurda tüketilen iki bardak kefir, gün içerisindeki yaşanan susuzluğu giderir. 

SOĞUK ÇORBA İÇİN 

Soğuk çorbalar içmeye dikkat edin.. Bu çorbalar serinletici özelliği ile hem tok tutar hem de susuzluğu giderir. 

BOL BOL KARPUZ VE KAVUN YİYİN 

Karpuz ya da kavun gibi meyveleri sürekli yiyebilirsiniz. İftarda ya da sahurda tükettiğiniz bu besinler vücutta oluşabilecek olan su ve şeker kaybının önüne geçer.

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri