Ramazanda stresle nasıl başa çıkabileceğinizin tüyolarını veren uzmanlar. Ramazan ayında yediklerimize dikkat ettiğimiz derecede ruh sağlığımıza da dikkat edilmesine önem göstermektedir. Ayrıca akşam iftar saatinde ailece yenilen yemek, aile içi bağları güçlendiricidir. Bu sebepten oruç tutmak yalnızca aç kaldığımız ve açlık çekilen bir durum olmamakla beraber ruhsal bir savaş verdiğimiz de bir durumdur. Özellikle orucun mantığına göre niyet edilip tutulması gerekmektedir. Oruç tutmanın amacı yalnızca aç kalmaktan değil irademizi de elimizde tutabilmekten geçmektedir.

Oruç ibadeti sadece aç kalınan bir ibadet değildir. Oruç ibadeti kişinin kendi iç dünyasını tanıması, nefsinde kontrol edemediği duygularının kaynağını görmesi ve bunları tekrar düzenleyebilmesi için bir fırsat niteliği taşımaktadır. Oruç tutan birisi çoğunlukla ilk saatlerde bir açlık hissetmezken, öğleden sonra açlık duygusu hissedebilir.

İftar ve sahur saatlerinde yenilen yüksek kalorili beslenme güçlü bir tokluk hissi yaratmaktadır bunun yanında çok fazla tokluk orucun rahat tutulacağı anlamına da gelmemektedir. Aksine yüksek insülin miktarı gün içerisinde daha çok acıkmanıza sebep olacaktır.