23 Ağustos 2019
  • Istanbul 28°
  • Ankara 27.22°
  • Izmir 33°
İmsak 04:40
Güneş 06:14
Öğle 13:12
İkindi 16:57
Akşam 20:00
Yatsı 21:27
BIST95.645
Dolar5,7737
Euro6,3938
Altın277,88

Ramazan'da Nasıl Uyunmalı? Gün İçinde Güçsüz Düşmemek İçin Öneriler

Ramazan'da uyku düzenin değişmesiyle beraber, kişinin gün boyunca kendini halsiz ve güçsüz hissedebileceği uyarısında bulunan uzmanlar bazı önerilerde bulundu. Doktorlar, Ramazan boyunca güçten düşmemek için uyku düzeninin mutlaka gözden geçirilmesi gerektiğini vurguladı.

Ramazan'da Nasıl Uyunmalı? Gün İçinde Güçsüz Düşmemek İçin Öneriler

Ramazan'da değişen uyku düzeninin uykusuz kalmakla neticelenmemesi için uzmanlar tavsiyelerde bulundu. Uykusuz kalmamak için çayı ve kafeini azaltmak gerektiğini vurgulayan uzmanlar bakın başka hangi tavsiyelerde bulundu.

KAFEİN YERİNE BİTKİ ÇAYI

Doç. Dr. Vural Fidan, Ramazan ayında oruç tutanların uyku düzenlerinde bazı değişikliklerin ortaya çıktığını belirterek, iftar saatinden sonra uyarıcı özeliği olan çay, kahve ve sigara tüketiminde aşırıya kaçılmaması, bitki çaylarının tüketilmesi gerektiğini ifade etti. Sahura kalkan kişilerin uykuya dalma sürelerinin uzadığını ve toplam uyku sürelerinin azaldığını belirten Fidan, gece uykusunda ortaya çıkan olumsuz değişiklikler sbebei ile insanların sabahları yorgun olarak uyandıklarını söyledi. 

SAHURDAN HEMEN SONRA UYUMAYIN

Ramazanda uyku düzeninde bazı farklılıklar yapmak gerektiğini vurgulayan Fidan, şunları kaydetti: 
"Ramazanda sahurdan sonra uyumamaya dikkat edin. Sahurdan sonra uyunup tekrar kalkıldığında bütün ritm bozulmuş oluyor. Bu da 10. gün sonunda etkisini göstermeye başlıyor. İnsanların bütün fonksiyonları değişmiş oluyor. İnsanların Ramazanda daha dikkatli olmaları gerekiyor, daha hafif yemek yenilmeli, iftardan sonra ve uyumadan önce en az 1 saat dinlenilmesi gerekiyor.

YEMEK SÜRESİNİ UZATIN

Yatak odanızın sessiz ve karanlık olmasına önem verin, ısısını rahat edeceğiniz şekilde ayarlayın. Yatağınızda televizyon seyretme, kitap okuma gibi başka eylemlerde bulunmayın. İftarda çok fazla ve ağır yemekler yemeyin, yemek yeme sürenizi uzatın, çok hızlı yemek yemeyin. İftardan sonra kahve, fazlaca çay, çikolata ve kolalı içecekleri tüketmemeye çalışın. İftar sonrası mutlaka hafif egzersiz (yürüyüş) yapmaya özen gösterin."

Son Dakika Sağlık Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri