Günümüzde yaz dönemlerine gelen ramazan ayı oruç tuıtmanın yanı sıra günlük egzersizlerimiz de bize engel olmaktadırlar. Günlük olarak spor yapmanın normal zamanlarda herhangi bir olumsuz yanı bulunmamakla beraber Ramazan ayında oruç tutarken birçok olumsuz yanına rastlanmaktadır.

Oruç tuttuğumuz zamanlarda spor yapmak yerine orucumuzu açtıktan sonra enerjimizi topladıktan sonra bu enerjiyi güzel bir şekilde kullanmak amacıyla spor rutininizi bu saate göre düzenlemeniz oldukça büyük önem taşımaktadır.

Araştırmalara göre oruçlu olduğumuz zamanlarda spor yapmak vücudumuzda fazla efor sarf etmemizin yanı sıra fazladan enerji kaybına da sebep olmaktadır.
Yemekten sonra yapacağınız egzersizler vücudunuzun fit kalmasını sağlayarak aşırı kilo almanızı da engelleyecektir. Bu sebeple yalnızca yemeklerden sonra bu egzersizleri yapmak metabolizmanızı hızlandıracaktır.

İftarda aşırı yağlı yemekler tükettiyseniz bu yağları yakmak için ve fit kalmanız için bu spor egzersizlerini uygulamanız oldukça yararlı olacaktır. Bunun yanı sıra oruçluyken de egzersiz yapmak isteyenler esnetme hareketleri ve yoga gibi egzersin programlarına başvurabilirler. Vücut ritminizin fazla zorlanmaması bu egzersizleri yaparken büyük önem taşımaktadır.