Ramazan ayınının özellikle yaz dönemine denk gelmesiyle oruç kaldığımız saatler de uzadı. Durum böyle olunca iftarda tükettiğimiz besinler sınırlanarak ara öğün tüketme imkanımız kalmadı. Bu durumu önlemek için uzmanlar iftar saatleriyle sahur saatleri arasındaki süreyi doğru değerlendirmemiz gerektiğini ve bu vakitlerde bizi ertesi gün kötü etkilemeyen ve kan şekerimizi düşürmeyecek sağlıklı gıdalarla beslenmemizin doğru olacağını belirttiler. Sahur saatlerinde fazla tuzlu ve baharatı bol yiyecekler tüketilmemelidir. Sahur saatlerinde de bolca su tüketmek sağlığımız için oldukça faydalıdır.

RAMAZAN AYINDA KİLO VERMEK İÇİN YAPMANIZ GEREKENLER

Sahur yapmayı ihmal etmeyin.

İftar yemeklerinde çok fazla yiyecek tüketmeyin.

İftardan sahura kadar 2 litre su tüketmeye özen gösterin.

Tatlıdan vazgeçemeyenlerdenseniz tatlı tercihlerinizi sütlü tatlılardan yana kullanın.

İrtar yemeklerinden sonra yürüyüş yapmanız sağlığınız için büyük fayda sağlayacaktır.

Yemeklerin suyunu tüketmeyerek vücudunuzda daha az yağ alımı yapmanız gerekmektedir.

Yemekleri yavaş yavaş yemeye çalışarak sindirim sisteminiz güçlendirin.

Pirinç pilavı veya baharat içeren soslu makarnalar tüketmek yerine bulgur pilavı ve tam buğday unundan yapılmış makarna tüketmeniz daha sağlıklı olacaktır.