Bu yıl on bir ayın sultanı ramazan ayı yaz mevsimine denk gelmesiyle birlikte günlük olarak oruçlu kalma sürelerimiz 17 saate kadar ulaşıyor. Bu durumda aç kalmamak için iftardan sahura kadar tıka basa yemek yemenin hiçbir anlamı yoktur. Oruç tutanların bunun yanı sıra çok fazla sıvı tüketmeleri gerekmektedir. 
İftarla sahur arasında sıvıyı bolca tüketmek çok önemlidir. Sağlıklı ve dengeli beslenmenin de çok fazla önem taşıdığını belirten uzmanlar yavaş yavaş, yiyeceği çiğneyerek, acele etmeden yememiz gerektiğini belirttiler.

Sahur vaktine de geç kalkmanın zararlarının olduğunu ve bu vakte zamanında kalkmanın büyük önem taşıdığını belirttiler. Çok fazla kilo almamak içi ise dengeli beslenmenin altını çizen uzmanlar sahurda da iftarda da sabırlı olmanın sağlığımız için büyük önem taşıdığını belirtiyorlar. İftarda önce bir çorba içip ardından sakin sakin yemek ve mümkün mertebe çok fazla yememek lazım. Benim vereceğim en önemli tavsiye budur." değerlendirmesini yaptı. Oruç tutmak isteyen kronik hastaların doktorlarına danışmaları gerektiğini belirten uzmanlar ramazan dolayısıyla oruç tutan ya da tutmak isteyen yaşlı ve hastalara da önerilerde bulundular.