Kış aylarının yaşanmasıyla günlerin kısalmas, havanın soğuması, hareketin azalması, karanlık saatlerin uzamasından dolayı vücut kendi savunmasını ve ısısını koruyabilmek amacıyla metabolizma hızını yavaşlatır ve yağlanma eğilimi gösterir.

Kışın meydana gelen bu değişiklerle başa çıkmak için mutfaklarda karnıbahara özel bir yer açmak gerekiyor. Genellikle bel çevresinde oluşan yağları vermek için soğuk aylarda haftada 3 defa karnabahar tüketmek gerekiyor.

İşte karnıbaharın mucizevi faydaları…

1. Çok iyi bir lif kaynağı olduğu için midede hacim kaplar ve daha çabuk doygunluk meydana getirir. Genellikle sofraya oturduğunuzda ilk yemek olarak karnabahar salatası veya fırında karnabahar veya haşlanmış karnabahar olarak tercih ederseniz asıl kalorili olan ana yemeği daha az tüketmiş olursuuz.

2. Karnabahar çok iyi bir yağ yakıcı olan C vitamini ve Folik deposudur.

3. Karnabahar içinde fosfat, potasyum ve indol-3 adlı maddeler bulundurur. Bu maddeler nedeni ile meme, mide ve kalınbağırsak kanserine karşı koruyuculuğu özelliği mevcuttur.

4. Demir minerali açısından ayrıca zengin olduğu için kansızlığa bağlı olan halsizlik ve yorgunluk gibi semptomların daha az hissetmenizi sağlar. Bu bağlamda yeme isteğini düşürür.

5.Yapısındaki yüksek potasyum ve sülfürlü maddeler tansiyonu dengeler. Fazla kilolu insanlarda görülen yüksek tansiyon ataklarının daha az yaşanmasını sağlar.

6. Yüksek kalsiyum içeriği nedeni ile metabolizma hızını hafif yükseltir. Bununla beraber kemik ve diş sağlığı üzerinde de oldukça faydalıdır.

7. Anti-oksidan gücü fazla olduğu için hücrelerin temizlenmesini sağlar. Bağışıklık sistemini korur.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı doğru kaydırın.