23 Mayıs 2019
  • Istanbul 21.11°
  • Ankara 20.56°
  • Izmir 21.11°
İmsak 03:42
Güneş 05:33
Öğle 13:06
İkindi 17:03
Akşam 20:29
Yatsı 22:11
BIST84.359
Dolar6,1414
Euro6,861
Altın251,75

Oruçluyken Enerjiden Düşmemek İçin Neler Yenmelidir?

Ramazan'da uzun süre aç kalmak eğer güç veren yiyecekler yemezsek, hem fiziken hem ruhen enerjiden düşmemize neden olabilir. Protein ve vitamin içeren besinleri soframızdan eksik etmememiz gerektiğini belirten uzmanlar neler yememiz gerektiğininin de altını çiziyor.

Oruçluyken Enerjiden Düşmemek İçin Neler Yenmelidir?

İftarda ve sahurda tüketilen besinlerin enerji ve protein içermesi gerektiğini söyleyen uzmanlar, kan şekerini dengelemek için de hurma yemenin ihmal edilmemesi gerektiğini vurguladı.

KURU MEYVELER TÜKETİN 

Oruçluyken gün içerisinde daha zinde ve sağlıklı olmak için muhakak sahurda ve iftarda ne yediğinize dikkat etmeniz gerekiyor. Uzmanlar bilhassa güneş görmüş gıdalar tüketmemizi öneriyor. Bunlar arasında elma, kayısı,erik, armut vb yiyecekler yer alıyor. 

İFTARINIZI HURMA İLE AÇIN 

İftar açarken mutlaka 1 ya da 2 tane hurma yemeye dikkat gösterin, yoğurt ve ayran da tüketebilirsiniz. Bu gibi yiyecek ya da içececekler midenizin rahatlamasına sağlayacaktır. 

 MUTLAKA ÇORBA İÇİN 

İftarınızı muhakak bir çorba ile açın. Eğer çorba yoksa içerisinde yeşillik ve salatalık olan salata yemeyi de tercih edebilirsiniz. Cacık da alternatifler arasındadır. Bunlar midenizi yemeğe hazırlayacak rahat bir biçimde karnınızı doyumarnızı sağlayacaktır. 

Son Dakika Sağlık Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.