Ramazan ayında mükemmel sofraların eksiksiz tatlarına bazen hayır diyemeyip ihtiyacımızdan daha fazlasını tüketebiliriz. Bu durumda hastalıkların ve kronik rahatsızlıkların daha da artmasına sebebiyet vermektedir. Fakat bu aylarda midemizin fazla zorlanmayarak çok ağır yemeklerden kaçınmak sağlığımız ve karaciğer yağlanmasının önlenmesi açısından oldukça yararlı olacaktır.

Uzmanlar oruç tutmanın karaciğer rahatsızlıkları olan kişilerde daha fazla yarar sağladığını söyleyerek oruç tutmada herhangi bir sorunun aksine bu rahatsızlıklarından da kurtulabileceklerini açıkladı. Karaciğer yağlanmasını önleyen besinleri sizler için sıraladık.

Tam tahıllı ekmek, bulgur, çavdar ekmeği, kepekli buğday, mercimek, kuru fasulye, kuru bakla, nohut, barbunya ve tüm baklagl gruplarını bu aylarda rahatlıkla tüketebilirsiniz.

Zeytinyağı veya mısır yağı

Tüm yararlı sebzeler

Yağsız süt, yoğurt, ayran, yağsız peynir, yağsız çökelek, açık çay, ıhlamur, adaçayı

Yağsız bir şekilde haşlanmış, ızgara veya fırında pişirilmiş dana ve balıketi 

Terbiye edilmemiş tüm sebze çorbalarını tüketebilirsiniz

Ceviz, badem, kestane,pestil, kuruyemişli sucuk 

Yağsız sütle yapılan tüm sütlü tatlılar, muhallebi, kazandibi, sütlaç, güllaç, meyve salatası, aşure.