Uzmanlar öğün sayısının arttırılıp aynı zamanda pişirme tekniklerinizi de değiştirerek bir zayıflama programı yapılabileceğini belirttiler. Bunun yanı sıra öğün sayısının aslında diyet programını etkilemediği ve kaliteli beslenmek adına ne yediğinizin ve nasıl pişirdiğinizin daha fazla önemi olduğunu da belirttiler. Tüm bunların yanında yeterli sıvı alımının da önemli olduğu gerçeğini vurgulayan uzmanlar bu konunun ne kadar öğün alınırsa alınsın diyet programlarında büyük önemi olduğunu açıkladılar.

Özellikle ramazan ayında yediklerimizin büyük öneminin olmasına rağmen bu durumun öğün sayısını ve kilo artışını büyük oranda etkiler. Bu nedenle bu durum öğün sayısını arttırmak ve kaliteli beslenmek gereklidir. İftar saatlerinde özellikle lifli ve protein içeren gıdalar tüketmek gerekiyor. İftar saatlerine kadar aç kaldığımız ve kan şekerimiz de aynı oranda düştüğü için kaliteli ve dengeli beslenebilmek çok önemlidir. Uzmanların özellikle pişirme tekniklerinin çok önemli olduğunu söylemelerinin sebebi fırında pişmiş bir yemekle kızartılan bir yemek arasında kalori açısından büyük oranda fark bulunmaktadır. Ağır tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih etmemizin bir diğer sebebi de budur.