23 Ağustos 2019
  • Istanbul 28°
  • Ankara 27.22°
  • Izmir 33°
İmsak 04:40
Güneş 06:14
Öğle 13:12
İkindi 16:57
Akşam 20:00
Yatsı 21:27
BIST95.645
Dolar5,7737
Euro6,3938
Altın277,88

Neden D Vitamini Almalıyız? D Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Vücutta kalsiyum ve fosfat oranını düzenlemeye yardımcı olan D vitamini hangi besinlerde bulunur. D vitamini kullanmak vücut için neden bu kadar önemli? En iyi D vitamini deposu nedir? İşte bu vitamini içeren besinler ve faydaları.

Neden D Vitamini Almalıyız? D Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Vücutta kalsiyum ve fosfat miktarını dengelemeye destek olan D vitamini diyabete, yüksek tansiyona ve kalp hastalıklarına karşı koruma sağlıyor, bağışıklık sistemini güçlendiren bu vitamin vücut için gerekli olan D vitamininin yüzde 95’i güneşte bulunan ultraviyole ışınlarından, geri kalanı ise yiyeceklerden alınıyor.

D VİTAMİNİ İÇEREN YİYECEKLER  

• Somon, sardalye, ton, uskumru gibi yağlı balıklar
• Toprakta kendiliğinden çıkmış ve güneş görmüş mantarlar. Kültür mantarı D vitamini içermiyor.
• Kırmızı et
• Karaciğer
• Yumurta
• Süt ve süt ürünleri
• Balık yağı
• Tahıllar

D VİTAMİNİ VE CİLT SAĞLIĞI

• D vitamini cilt sağlığını korunmada ve gençleşmede önemli rol oynuyor.
• Cilt hücrelerinin büyümesine ve onarımına katkı sağlar.
• Cildin bağışıklık sistemini kuvvetlendiriyor ve erken yaşlanmaya sebep olabilecek serbest radikallerin yok edilmesine destek oluyor.
• Araştırmalar D vitamini ile sivilce ve akne arasında bağlantı olduğunu gösteriyor. Sivilce ve akneler D vitamini eksikliğinin göstergesi sayılabiliyor.
• D vitamini cilt hasarını düzeltiyor, cilt yaralanmalarından kaynaklanabilecek enfeksiyonları engelliyor ve cildi gençleştiriyor.
• D3 vitamini yanıkların, cilt yaralanmalarının, cilt hasarının ve çatlak izlerinin iyileşmesinde etkili olan güçlü antienflamatuar özellikler içeriyor. Bu sebeple D vitamini, kremlere ve losyonlara ekleniyor.

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri