Mide Yanması İçin Ne Yenmeli?

Mide yanması yediğimiz yiyeceklerin yemek borusundan geçtikten sonra mide asidini yükselterek mide girişinde bulunan kapakçığı tahriş etmesiyle ortaya çıkan bir problemdir. Peki Mide yanması neden olur? mide yanmasının belirtileri nelerdir? İşte haberin detayları...

Mide Yanması İçin Ne Yenmeli?

Mide Yanması İçin Ne Yenmeli?

Yemek yedikten sonra midenizde ağrı hissedebilirsiniz. Bu yediğiniz yiyeceklerin içeriğindekilere bağlı olarak midede bulunan kapakçığın tahriş olmasını sonucu oluşan bir durumdur. Bu durumu yediğiniz besinlerin yoğunluğuna dikkat ederek önlemek mümkündür.

MİDE YANMASI NEDİR?

Mide yanması, yenilen bir yiyeceğin yemek borusundan ileterek mideye girmesi sonucunda mide asidinin yükselerek, mide girişinde bulunan kapakçığı tahriş etmesiyle ortaya çıkan mide öz suyunun ağıza gelmesi şeklinde görülebilmektedir. Bu ne zaman yemek yesek midede yanma oluşacak korkusuyla karşı karşıya gelmemize sıkça neden olan bir durumdur.

Mide yanası kişide istenmeyen bir ağrının oluşmasına neden olur. Aynı zamanda gün içinde bir rahatsızlık hissettirir. Bunun yanında tüketilen yiyecek ve içecekler mide yanmasının ana sebeplerinden biridir. Aynı şekilde üşütmek de mide öz suyunun ağıza gelmesine neden olabilir.

MİDE YANMASI BELİRTİLERİ

  • Yemek yedikten sonra kişiyi aşırı rahatsız eden yanma ve ekşimelerin oluşması,
  • Eğilip kalkarken yenilen yiyeceklerin ağza geliyormuş gibi hissedilmesi,
  • Boğazda yanmalar oluşması,
  • Ağza mide suyu gelmesi şekillerinde meydana gelmektedir.

Bu rahatsızlığa sahip kişileri oldukça rahatsız eden bir durumdur ve devamlı yenilen yiyeceklere dikkat edilmesini gerektirmektedir. Aşırı baharatlı gıdalar tüketmek, doymuş yağ içeren yemeklerden yemek, mideyi üşütmek, soğuk ve gazlı içecekler tüketmek, alkol ve sigara kullanmak, yemek yedikten sonra uzanmak mide yanmasını meydana getirmektedir.

MİDE YANMASINI ÖNLEMEK İÇİN NELER YAPILMALIDIR?

Bunun için yenilen ve içilen şeylere dikkat edilmesi gerekmektedir. Eğer uzun süreli devam eden mide yanmaları oluyorsa doktora başvurularak midenin kontrol ettirilmesi sağlıklı olacaktır. Eğer yanmalar farklı mide rahatsızlıklarından dolayı olmuyorsa ve yeterince önlem aldığınız takdirde devam ediyorsa doktorunuzdan mide koruyucu ilaçlar vermesini isteyebilirsiniz. Bu midede oluşan yanma hissini aza indirecektir.

  • Mide asidin yemek borusuna kaçmasını engellemek için yemeklerden hemen sonra yatar pozisyona geçmeyin. Mümkünse dik bir şekilde oturmaya çalışın.
  • Uyumadan en az 3 saat önce yemek yemeyi kesin.
  • Asit oranı yüksek olan siyah çay ve kahve tüketimini sınırlandırın.
  • Günlük rutininize kısa süreli de olsa zorlayıcı olmayan egzersizleri ekleyin. Örneğin her gün 30 dakika bir yürüyüş sağlığınız açısından birçok fayda sağlayacağı gibi mide ekşimeleri ile karşılaşma ihtimalinizi de azaltır.
  • Fast-food tarzı besinler tüketmekten olabildiğince kaçının.
  • Öğünlerinizde sindirimi zor olan aşırı yağlı ve ağır yiyecekler tüketmek yerine hafif gıdalar tüketmeye özen gösterin.
  • Aşırı şekerli yiyeceklerden olabildiğince uzak durun.
  • Sigara ve alkolden elinizden geldiğince uzak durun.

Birçok kaynakta elma sirkesinin mide yanmasına iyi geleceği belirtilmektedir. Bu konuyla ilgili şimdiye kadar yapılmış tek bir araştırma bulunmaktadır. Bu araştırmada da sadece işlenmemiş ve filtrelenmemiş elma sirkesinin mide yanmalarına bir miktar iyi gelebileceği tespit edildiği belirtilmiştir. Elma sirkesinin mide yanmasına ne düzeyde iyi geleceği ile ilgili daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyulmaktadır.

Karbonatlı su da sıklıkla mide yanmasına iyi geldiği belirtilerek tavsiye edilir fakat bu yöntemin de yaygın olarak işe yarayacağını gösteren bir veri bulunmamaktadır.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR