Light Ürünler Kilo Almanıza Neden Oluyor!

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte hemen herkes fazla kilolarını vermenin yöntemlerini araştırmaya başladı. Ancak kilo vermek isteyen hemen herkesi yaptığı en büyük hata mucize diyetlere başvurmak ve kalori hesabı yapmak. Çünkü rakamlara odaklanarak kilo vermeye çalışırsanız sağlığınızdan olabilirsiniz.

Light Ürünler Kilo Almanıza Neden Oluyor!

Light Ürünler Kilo Almanıza Neden Oluyor!

Fitoterapi Uzmanı Dr. Ümit Aktaş, yaz aylarında zayıflamak isteyen kişilere önerilerde bulunarak “Zayıflamak isteyenlerin yaptığı en büyük hata işe yaramayan mucize diyetlere başvurmak ve alınan her besinde kalori hesabı yapmak! Eğer sadece rakamlara, tablolara odaklanırsanız kilo veremez bir de sağlığınızdan olursunuz” dedi.

BESİNLERİN GLİSEMİK İNDEKSİNE DİKKAT EDİN

Sağlığın için en önemli şeylerden birininde dengeli seyreden kan şekeri olduğunu belirten Dr. Ümit Aktaş, “Kan şekerlerinin düzenli seyretmesini sağlayacak bir referans noktası oluşturmada kullanılan Glisemik indeks modelinden, sağlığını korumak isteyen herkes faydalanmalıdır.

Bir yiyeceğin glisemik indeksi ne kadar yüksekse kan şekerini o kadar hızlı yükseltir. Hem glisemik indeksi düşük bir beslenme modeliniz olmalı hem de seçimlerinizi vitamin, mineral ve fitobesinler açısından zengin kaynaklardan yana yapmalısınız.

Yani et, tavuk, yumurta gibi glisemik değeri 0 olan besinlere ağırlık verip baharatları, yeşillikleri, sebzeleri unutursanız yine kilo veremezsiniz! Çay şekerinin glisemik indeksi 59, beyaz ekmeğin 69, tam buğday ekmeğinin 72, kan şekerini jet hızıyla fırlatan saf glikozun ise 100'dür. Kilo vermek isteyenler kalori hesabı yapmayıp, besinlerin glisemik indeksi değerini rehber almalı” ifadelerini kullandı.

“DİYETİNİZDEN YAĞI ÇIKARIRSANIZ DAHA FAZLA KARBONHİDRAT TÜKETİRSİNİZ”

Zayıflamak isteyen kişilerin sofralarından yağı eksik etmemesi gerektiğinin altını çizen Dr. Ümit Aktaş, “Zeytinyağı, kuyruk yağı, tereyağı gibi sağlıklı yağlar bilinenin aksine zayıflamaya yardımcı olur. Yağ tok tutar, kaliteli ve yüksek enerji verir. Diyetinizden yağı çıkardıkça onun yerine daha çok karbonhidrat tüketmeye başlarsınız.

Yağı kısıtladıkça, yağsız beslendikçe bırakın kilo vermeyi daha çok kilo alırsınız. Sağlıklı yağların yanına protein de eklediğinizde saatlerce acıkmaz, açlık atakları yaşamazsınız. Aynı zamanda sağlıklı yağlar birlikte yendikleri yiyeceklerin glisemik indeksini düşürürler. Bir yemeği bol tereyağı ile pişirdiğinizde o yemeğin glisemik yükü de azalır. Aynı yemeği yağsız yaptığınızda ise glisemik indeksi yükselir” şeklinde konuştu.

YANLIŞ BİLİNENLER NELER?

Light ürünlerin yağı alındığı zaman glisemik indeksleri yükselmeye başlar. Herkes light sütün daha sağlıklı olduğunu düşünür. Ancak bu sütler yağı azaldığı için şeker yoğunluğu artar. Bu nedenle glisemik değerleri de yükselir.

Portakalı bütün olarak tükettiğinizde glisemik indeksi daha düşükken, suyunu sıkıp içtiğiniz zaman ciddi oranda yükselir. Çünkü portakaldan lifi çıkardığınızda geriye bol miktarda şeker kalır.

Patates püresinin glisemik indeksi haşlanmış patatese oranla daha yüksek olur. Çünkü patates püre hâline getirildiği zaman daha çabuk sindirilir. Bu nedenle de kan şekerinin daha hızlı bir şekilde yükseltir.

Sık sık yemek yiyerek metabolizmanın hızlandırıldığı yanlış bir bilgidir. Bilim böyle bir beslenme modelinin kilo vermeye yardımcı olmadığını ortaya koymuştur. Bunun aksine küçük öğünler şeklinde günde altı öğün yiyerek kilo vermenizden çok almanıza neden olur.

Böyle bir beslenme modeli vücudun devamlı olarak insülin salgılamasına yol açar. Bu da hem daha çok acıkmaya, hem de yağ yakımının zorlaşmasına neden olur. Protein ve sağlıklı yağ içeriğine sahip olan üç öğün, kendinizi saatler boyunca tok hissetmenize yardımcı olur.

TABAĞINIZDAKİLERİN ORAC DEĞERİ KAÇ?

Antioksidan kapasitesi yüksek olan besinlerin tüketilmesinin kilo verme sürecinde önemli olduğunu vurgulayan Dr. Ümit Aktaş, “Modern yaşamda maruz kaldığımız toksinler hücrelere zarar veren başıboş oksijen moleküllerinin oluşmasına neden olur. Yaşlanmayı hızlandıran, hücresel faaliyetlerin bozulmasına neden olan bu tehdide karşı en iyi savunma hattınız antioksidanlardır.

Besinleri antioksidan kapasitelerine göre değerlendirme metodu olan ORAC (Oksijen Radikal Absorbans Kapasitesi) ile kilo verme sürecinizde tükettiğiniz her besinin antioksidan değerini anlayabilirsiniz. Eğer sağlıklı kilo vermek istiyorsanız mutfağınızdan antioksidan değeri yüksek bu baharatları eksik etmeyin” diye konuştu.

 

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR