17 Temmuz 2019
  • Istanbul 23.33°
  • Ankara 20°
  • Izmir 24°
İmsak 03:46
Güneş 05:39
Öğle 13:15
İkindi 17:13
Akşam 20:41
Yatsı 22:26
BIST98.028
Dolar5,7199
Euro6,4216
Altın258,51

Lahana Yemek İçin 7 Sebep

Kış aylarının mucizevi sebzelerinden biri de lahana. Lahana vitamin ve mineraller bakımından oldukça zengin bir besin. Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Ertan, kışın lahana tüketmemiz için önemli sebepleri açıkladı.

Lahana Yemek İçin 7 Sebep

Kış aylarının mucizevi sebzelerinden biri de lahana. Lahana vitamin ve mineraller bakımından oldukça zengin bir besin. Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Ertan, kışın lahana tüketmemiz için önemli sebepleri açıkladı. İşte detaylar...

1. Enfeksiyonlara karşı korur

C vitamini yönünden birçok sebzeye göre içeriği çok daha kuvvetli olan beyaz lahana enfeksiyonlara karşı koruyor, bağışıklığı güçlendiriyor. Beyaz lahananın 100 gramı, günlük C vitamini ihtiyacının yüzde 40’ını karşılıyor.

2. Sinirleri Güçlendirir

Beyaz lahana tiamin, riboflavin ve niasin gibi B grubu vitamin içeriği de yüksek bir sebze. B grubu vitaminler özellikle sinir sistemi için son derece faydalı. Aynı zamanda bağşıklık kuvvetlendirici özellikleri de var. 1 porsiyon kadar beyaz lahana yemeği ya da salatasını tükettiğinizde günlük B vitamini ihtiyacınızın yüzde 10’unu karşılayabilirsiniz.

3. Zayıflamayı Kolaylaştırır

Kalorisi oldukça düşük olan beyaz lahana diyetler için oldukça uygun bir sebze. 100 gramında 24 kcal enerji var. Özellikle çiğ olarak tüketildiğinde diyete kalori getirisi daha az oluyor. Lif açısından zengin olan beyaz lahana bu sayede uzun süre tok tutuyor.

4. Yüksek Tansiyonu Düşürür

Yapısında bulunan lif ve bazı madeler ile diüretik yani vücuttan suyu atmaya yardımcı bir sebze olan beyaz lahana, bu yasede dolaşımın iyi olmasını, ödemin azalmasını, su ile beraber sodyumun da vücuttan uzaklaştırılmasını, dolayısıyla tansiyonun düşürülmesini sağlıyor. Yüksek tansiyonu, ödemi olan kişiler tarafından yemeği ya da salatası rahatlıkla tüketilebilir.

5. Kemikleri Korur

Güçlü bir kalsiyum kaynağı olan beyaz lahana bu özelliğiyle diğer sebzelerden birkaç adım ileride. Günlük kalsiyum ihtiyacının yüzde 10’unu 100 gram beyaz lahana ile tamamlayabilirsiniz.

6. Bağırsakları Çalıştırır

Özellikle pişirirken hoş olmayan kokuları ortaya çıkaran kükürtlü bileşikler, beyaz lahananın sindirim sistemini iyi çalıştırmasını sağlıyor.

7. Kansere Karşı Korur

Antioksidan kapasitesi yüksek bir sebze olan beyaz lahana, serbest radikallere karşı savaşıyor ve kansere karşı koruyor.

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri