İştahımızı açan kuru yemişler kilo aldırsa da çok sağlıklı oldukları bir gerçek. Peki sürekli yediğimiz kuru yemişler ne işe yarıyor? İşte detaylar...

Badem

- İyi bir cilt, sağlıklı saçlar ve tırnaklar istiyorsanız badem mutlaka hayatınızda olmalı.

- Çok iyi bir omega-3 kaynağıdır. Bu sebeple kalp ve damar dostudur.

- Kötü kolesterolü düşürücü etkisi vardır. Damar sertliğini önler.

- Magnezyum sebebiyle âdet sancılarına, psikolojik değişimlere iyi gelir.

- Bağışıklık sistemini güçlendirir.

Kaju

- Omega-3 içerir, kalp, damar ve beyin için iyi bir dosttur.

- İçeridiği krom ve lifler sayesinde tokluk hissi verir.

- Protein bakımından zengin olduğu için kas kitlesini korur, spor yapanlar için iyi bir besindir.

Ceviz

- Çok iyi bir hafıza, güçlü bir beyin ve sağlıklı bir kalp istiyorsanız her gün ceviz yemelisiniz.

- Cevizin kötü kolesterol düşürücü etkisi vardır. Bu sebeple kalp hastalığı veya riski olanlar, ailesinde Alzaheimer olanlar, mutlaka her gün ceviz yemeliler.

Fındık

- E vitamini yönünden zengin olduğu için çok değerli bir antioksidandır, genç kalmanıza yardımcı olur.

- D vitamini içerir, kemik sağlığı ve bağışıklık sistemi için önemlidir.

Ay çekirdeği

- İçeridiği mineraller sayesinde kalp, böbrek ve kaslarımıza çok iyi gelir.

- Çinko bakımından iyi olduğu için bağışıklık sistemini güçlendirir.

- Cinselliğe olumlu etkileri vardır.

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.