Koronavirüs Geçiren Kişiler Daha Sonra Nasıl Beslenmeli?

Koronavirüs salgınında her geçen gün vakalar ve ölüm sayıları artmaya devam ediyor. Şu ana kadar dünya genelinde 9 yüz bine yakın kişi yaşamını yitirirken 18 milyondan fazla kişi iyileşti. Peki, koronavirüs geçiren kişiler daha sonra nasıl beslenmeli? Nelere dikkat etmeli? Detaylar haberimizde…

Koronavirüs Geçiren Kişiler Daha Sonra Nasıl Beslenmeli?

Koronavirüs Geçiren Kişiler Daha Sonra Nasıl Beslenmeli?

Bağışıklık sistemi, vücutta kalkan görevi görerek dışarıdan gelen her türlü mikrop ve virüse karşı vücudun korunmasını sağlar. Sağlıklı bir vücut; karşılaştığı kötü bakterilerle bağışıklık sistemi sayesinde savaşır. Bu savaşın kaybedildiği durumlarda da hastalıklar ortaya çıkar. Uzman Diyetisyen Yeşim Temel Özcan, vücut direncini artırmanın yolları hakkında önemli bilgiler verdi. İşte detaylar...

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ DE YARDIMA GEREKSİNİM DUYUYOR

Bağışıklık sistemi, yabancı organizmaların vücuda girmesini engellemek, eğer vücuda girmişse bunları öldürmek, yayılmalarını engellemek veya geciktirmekle görevlidir.

İmmün sisteminin en önemli özellikleri arasında kendisine yabancı olan milyonlarca değişik mikrobu tanıyıp ayırt edebilmesidir.

Görevli olan tüm hücreler, karşılaştığı yabancı maddeyi ilk gördüğünde belleğine kaydeder ve daha sonra gördüğünde de savaşır. Bağışıklık sistemi kişi yaşamına devam ettiği süre boyu bu görevi yerine getirir ancak bazı koşullarda yardıma ihtiyaç duyar.

DAVRANIŞLAR SAĞLIĞI, SAĞLIK HAYATI ETKİLİYOR

Bir hastalık tablosu ele alındığında, var olan diğer tüm belirtiler bütüncül olarak değerlendirilmeli, kişinin; hormon dengesi, ağız sağlığı, bağırsak sağlığı, ağrı durumları, alerjileri, uyku düzeni ve vücudun verdiği tepkiler detaylı olarak araştırılmalı. İnsanın davranışlarının sağlığına, sağlığının davranışlarına etkileri, fiziksel hareketliliği, beslenme şekli ve durumu hastalığın oluştuğu ilk andan son hastalık tablosuna kadar olan tüm basamakları belirlenir.

Tedavi boyunca yaşam tarzı ve beslenme düzeninde yapılması gereken değişiklikler hastanın hayatına kademeli olarak geçirilir. Vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineraller tespit edilerek kişinin sağlığına tekrar kavuşması sağlanır. Kişi sağlığına kavuştuktan sonra yeniden hasta olmamak için bağışıklık sistemini güçlü tutması gerekir.

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRME YOLLARI

Açık havada ve doğal bir şekilde beslenen hayvanlardan elde edilen et ve süt ürünleri tercih edilmeli. Aynı zamanda kısık ateşte uzun süre pişirilen kemik ve et suları hasarlı olan bağırsak duvarının iyileşmesine yardımcı olarak bağışıklık sistemini destekler.

Soğan, sarımsak, pırasa, kereviz, balkabağı gibi prebiyotik açısından zengin olan besinlerin bol bol tüketilmesi gerekir. Probiyotik besin destekleri, ev yapımı yoğurt, kefir ve turşu gibi doğal fermente gıdalar tüketilmelidir.

Taze sıkılmış sebze suları vücutta biriken ağır metal ve toksin maddelerin dışarı atılmasını sağlayarak vücudu temizler.

Düzenli olarak maydanoz, roka kişniş, yeşil soğan gibi yeşil yapraklı sebzeler tüketilmelidir. Ayrıca bu sebzeler alkali oldukları için vücudun pH dengesinin korunmasını sağlar ve zararlı bakterilerin çoğalmasına engel olur.

Zeytinyağı, kabuklu yemiş, balık ve tohum yağları soğuk sıkım şeklinde kullanılmalıdır. Her gün mutlaka 1,5- 2 litre su içilmelidir.

Açık ve temiz havada düzenli olarak egzersiz yapılmalı. Aynı zamanda yeterli ve düzenli uyku, bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlar.

Nisan ve ekim ayları arasında güneş ışınlarının yeryüzüne dik olarak düştüğü 11.00-15.00 saatler arasında 20 dakika güneşlenmek bağışıklık sistemi açısından önemli olan D vitamini sentezi için gereklidir.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR