Alkali diyet, vücuda yararlı olmayan asitli yiyecekleri azaltmak için kullanılan bir yöntemdir. Her besinin kendine ait bir PH değeri bulunur, bu değer besinlerin asidik ya da alkali olduğunu gösterir. Her besin vücutta sindirime uğradıktan sonra hücrenin kimyasını asit ya da alkali değere çevirir. Sindirilme işleminin ardından hücreleri alkaliye doğru yönlendirecek bir beslenme tarzının uygulanmasına ‘alkali beslenme’ ya da ‘alkali diyet’ denir. Bu yaklaşımı destekleyenler asitli yiyecekleri azaltıp alkali besinlerin tüketimini yükselterek vücudun PH seviyesini dengede tutmaya çalışmaktadır.

Alkali diyet yetişkin kişiler tarafından uygulanabilir fakat büyüme, gelişme zamanında olan çocuklar, ergenlik ve gebelik dönemindeki bireyler hiçbir şekilde bir doktor tarafından görülmeden diyet yapmamalıdır. Alkali diyette asidik besinlerin hiçbir şekilde alkali besinlerin dörtte birini aşmaması lazım.

Şeker hastalığı, yoğun stres, damar sertliği gibi haller varsa vücutta asitlenme fazladır ve alınan asidik besinlerin miktarına ayrıca dikkat edilmelidir. Tüketilen yağ çeşidi de oldukça önemlidir. Zeytinyağı, balık yağı, hindistancevizi yağı, susam yağı ve tohum yağları tüketilmelidir.

DİYET NEDİR ?

Pazartesi başlamadığımız diyettir. Zihnimizde yarattığımız tüm yasakları ortadan kaldırıp, acıktığımızda ruhumuzun ve vücudumuzun isteklerine göre seçimler yapıp, doyana kadar hissederek yemektir. Ruhsal ve fiziksel sağlığımızın tartıdaki sayıdan çok daha önemli olduğunun farkına vararak yemek seçimlerimizi yapmaktır. Sadece fiziksel diyet değil, zihinsel ve ruhsal diyet te uygulayıp bize kendimizi kötü hissettiren kişileri de hayatımızdan uzak tutarak diyet uygulamaktır. Sağlıklı diyet beden-ruh-zihin üçlüsünü hep bir arada tutmaktır.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.