Uzman Diyetisyen Özlem Tay, kışın sağlıklı kilo vermek için en etkili 8 yöntemi açıkladı. Kışın sağlıklı kilo vermenin zor olmadığını söyleyen Diyetisyen Özlem Tay, kış aylarının kısa günleri ve havanın erken kararmasının, gün içerisinde yemek yeme alışkanlığını en aza idirdiğini anlattı.

İşte kışın kilo vermeyi kolaylaştıran 8 adım

1- Kış aylarında soğuk havanın yanı sıra kış sebzelerinden de kilo vermek için faydalanılabilir. Karalahana, beyaz lahana, pazı, brokoli, kereviz, ıspanak ve pırasa gibi kök bitkileri, kilo kaybında önemli bir role sahiptir.

2- Uzun süre aç kalmanın zayıflamaya yardımcı olduğunu ifade eden Tay, ancak açlıkla verilen kiloların, vücuttan su ve kas kayıplarına yol açtığının altını çizdi.

3- Enerji içeriği açısından referans ürünlere göre yağı yüzde 25 düşürülmüş ürünlerin light besin olarak kabul edildiğini söyleyen Tay, " Diyet yapanlar için önerilen bu ürünler kontrolsüz yendiği zaman, kilo vermek yerine kilo alımına yol açar" dedi.

4- Yaşam boyunca görülen ve tüketilen hiçbir besinin diğerinden üstün olmadığını ifade eden Tay, "Herhangi bir besin gurubunun atlanması vücut sağlığını olumsuz yönde etkiler, kalp ve kanser gibi önemli hastalıklara yakalanma riskini yükseltir. Her çeşit besin grubunun vücut için ayrı bir işlevi bulunmaktadır.’ açıklamasını yaptı.

5- Özlem Tay, "Ekmek de diğer besinler gibi kişinin ihtiyacına göre tüketildiği takdirde kilo aldıran sağlıksız bir besin değildir.’ diyerek ekmeği hayatımızdan çıkarmamamız gerektiğini ifade etti.

6- Tay, "Şunun çok iyi bilinmesi gerekir ki, her gün sebze ve meyve tüketmeden sağlıklı olmak zordur. Diyet yaparken de meyve tüketimi belirli ölçüde kesinlikle olması gerekir’ dedi.

7- Akşam 18.00’dan sonra yemeği kesmek zorunda hissetmeyin. Diyetler kişiye özgüdür ve onun günlük yaşantısına uyum sağlamalıdır.

8- Asitli yiyecekleri yağ yakar fikri ile aç karnına tüketmeyin.