Fazla kiloluk ve obezite çağın en büyük sorunu haline geldiği gibi, aşırı zayıflık da ciddi bir sıkıntıdır ve önemli sağlık problemlerine neden olmaktadır. Metabolizması çok hızlı çalışan kişilerin en büyük dertlerinden biri kilo alamamaktır. Peki sağlıklı kilo nasıl alınır?

Genetik sebeplerden dolayı gelişen aşırı zayıflık, sonradan meydana gelen yeme bozukluklarının nedeni de sayılabilir. Sonradan görülen zayıflığın sebebi büyük ölçüde anormal derecede çok çalışan metabolizma sayılırken, tiroid problemleri ve şeker, antidepresan gibi ilaçların ortaya çıkardığı yan etkilerde bunun başlıca nedenleri arasında gelir.

SAĞLIKLI KİLO ALMANIN YOLLARI

Kilo almak bilinenin aksine oldukça zordur. Hızlı ve yağ ağırlıklı kilo almanın yolu fast-food, kızartma, şeker ve karbonhidrattan geçerken, sağlıklı kilo almak bu besinleri yiyerek oluşmaz. Sağlıklı kilo alımı için öncelikli şart gün içinde programlı olarak yemek tüketmektir. Yeme alışkanlığı düşük olanlar sıklıkla öğünleri atlar ya da yemek yemek akıllarına gelmez. Bu sebeple bir hedef koymak ve programlı bir şekilde hareket etmek büyük önem taşır.

Aşırı zayıflık durumunda olan kişilerin midesi de doğal olarak küçüktür. Bu sebeple mideyi anahtar gıdalarda beslemek ve yüksek kaloriyle doyurmak gerekir. Mesela düşük kalorili lifli gıdadansa yüksek protein ve sağlıklı yağ değeri olan küçük bir porsiyon tüketilmelidir.

Kilo alma sırasında, kilo verme diyetlerinde önerilen besinlerin porsiyonları büyütülerek yenilebilir. Mesela, kilo verme sırasında 2 adet tüketilen ceviz, alırken iki porsiyon daha fazla tüketilmelidir. Bunlardan fındık, fıstık, ceviz, badem istenildiği kadar yenilebilir.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.