Yoğurt ve süt ürünlerini bol miktarda tüketmemiz gerekiyor. Bunun yanında yaralı peynirlerin de tüketilmesi gerektiğini belirten uzmanlar daha fazla sebze meyve tüketiminin olması yönünde insanları teşvik ediyor. Özellikle yeşil yaprak sebzeler kemiklerimiz üzerinde fazlasıyla yarar sağlayarak kemik gelişiminde büyük rol oynamaktadır. Vücudunuzdaki D vitamini oranının da yeterli miktarda olması gerektiğini söyleyen uzmanlar bunun yanında faydalı yağlar barındıran kuruyemişlerin de aynı oranda tüketilmesinin büyük yarar sağladığını söylemektedirler. Hayvansal protein tüketiminin azlatılması gerektiğini anlatan uzmanlar bunun yerine faydalı kuruyemişlerin örneğin: ceviz, fındık ve badem gibi... yiyeceklerin vücudumuz için çok yararlı olacağını belirtmişlerdir.

Tüm bu yediklerinizin dışında egzersiz programını da aksatmamanız ve gün içerisinde sürekli spor yapmanız da büyük önem taşıyor. Sakatat tüketmek ve çorbaların içerisine kemik suyu ilave etmek de kemiklerimiz için büyük yararlar sağlamaktadır. Bu besinleri tüketirken tuzu ve şekeri azaltmak da büyük önem taşımaktadır. Tuzu ve tuzlu yiyecekleri hayatınızdan kalıcı olarak tamamen çıkardığınızda kemiklerinizdeki o yararlı güçlenmeyi artık far edeceksiniz.