Kemik Sağlığına Zarar Veren Alışkanlıklar

Kemik sağlığı, özellikle ilerleyen yaşlarda önem taşıyan durumlardan biridir. Güçlü ve sağlıklı kemiklere sahip olmak için yapmanız ve yapmamanız gereken şeyleri sizin için derledik.

Kemik Sağlığına Zarar Veren Alışkanlıklar

Beslenme kemik sağlığını korumak açısından oldukça önemli. Çocukluk çağında yenilen gıdalar ilerleyen yaşlarda oluşabilecek kemik hastalıklarının riskini en aza inirebilir.

Başta kalsiyum, D vitamini, K vitamini, fosfor ve magnezyum açısından zengin besinler kemik sağlığını korur.

KEMİKLERE İYİ GELEN BESİNLER 

Süt ve süt ürünleri (yoğurt, peynir,kefir gibi...) dışında balıklardan kimileri (somon, ton, sardalya gibi...), ayrıca karaciğer için de bir hayli faydalı olan enginar ve bunun dışında sebzelerden kırmızı biber, brokoli lahanası, domates, muz, portakal gibi gıdalardan belirli ölçüde tüketmek kemik sağlığı için büyük önemi var.

Kemik sağlığına zarar veren alışkanlıklar 

Fakat kemik sağlığı açısından zararlı olan bazı besinler de var. Öncelikle tuz, yapılan çalışmalara göre tuzu aşırı tüketenlerde kemiğin kırılma olasılığı 4 kat fazladır. Bu sebeple tuz tüketimine kemik sağlığı için de dikkat edilmelidir.

Bunun dışında asitli içecekler kemiklerin tükenmesine sebep olabiliyor. Bu sebeple asitli içecekleri tüketmeyin. Yine çok fazla protein tüketmek de kemikler için iyi olmayabilir.

Son Dakika Sağlık Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri