24 Nisan 2019
  • Istanbul 13°
  • Ankara
  • Izmir 16.11°
İmsak 04:30
Güneş 06:06
Öğle 13:07
İkindi 16:55
Akşam 19:59
Yatsı 21:28
BIST95.953
Dolar5,8547
Euro6,5701
Altın239,10

Kas Seğirmesi

Kas seğirmesi kas liflerinin istemsiz ve seri bir şekilde kasılıp gevşemesidir. Göz ve göz kapağı kaslarında; el, ayak, bacak, parmak kaslarında; midede ve bedenin diğer kısımlarında oluşabilir.İşte kas seğirmesinin nedenleri ve tüm detayları haberimizde...

Kas Seğirmesi

Kas seğirmesi kas liflerinin istemsiz ve seri bir şekilde kasılıp gevşemesidir. Göz ve göz kapağı kaslarında; el, ayak, bacak, parmak kaslarında; midede ve bedenin diğer kısımlarında oluşabilir.İşte kas seğirmesinin nedenleri ve tüm detayları haberimizde...

KAS SEĞİRMESİNİN NEDENLERİ

Kas seğirmesi bir kasta bulunan liflerin bağımsız hareketi ile veya tek bir sinir telinin emir verdiği kas grubunda görülebilir. Kas seğirmesine çoğu zaman için hafif bir hatalı vücut tepkisi diyebiliriz.

Kasın güçsüz olması

Kaygı bozukluğu ve stres

Aşırı kafein tüketimi

Aşırı su kaybı

Şu durumlar da kas seğirmesine neden olabilir:

Kramp sonrası kas yorgunluğu (veya başka kas spazmları sonrası)

Uykusuzluk ve yorgunluk

Genetik yatkınlık

Bazı ilaçların kullanımına son verilmesi. Özellikle psikiyatrik nedenlerle kullanılan benzodiapezin grubu ilaçlarına

Kası yönlendiren sinirin hasar görmesi

Zayıf kaslar, kasların hasar görmesi veya tahriş olması

Vücutta vitamin ve mineral eksikliği (genellikle magnezyum)

Böcek ısırıkları

Kortikosteroidlerin, östrojen takviyelerinin ve idrar söktürücü ilaçların yan etki göstermesi

Kas seğirmesi nadiren ciddi bir hastalığın belirtisi olabilir. Bu hastalıklar ise şunlardır:

Hipotiroidi

Öpüşme Hastalığı

Parkinson

MS (multipl skleroz, çoklu skleroz)

Motor nöron hastalığı

Kas kaybı

KAS SEGİRMESİ NASIL GEÇER?

Isınma, Gerinme
Isınma, gerinme ve ardından da kası güçlendirme hareketleri yaparak seğirmeyi sona erdirebilirsiniz. Çünkü kas seğirmelerinde kasın zayıf ve güçsüz olması büyük rol oynar.

Kafein Tüketimini Azaltma
Kahve ve çayı azaltarak bol su ve taze sıkılmış meyve sularına yönelin. Bu sayede daha az kafein almış olursunuz.

Stresi Azaltın
Derin nefesler alın, rahatlayın. Stresle baş edebilmek için kendinizi tanıyın. Yoga ve Pilates gibi tekniklerle kaygı bozuklukları ve stresin önüne geçebilirsiniz.

Uykunuzu Alın
Uyku sağlığınıza dikkat edin. Her gün yarım saatlik orta tempolu spor yapın. Bu sayede stresten ve uykusuzluktan kurtulursunuz.

Magnezyum Tüketin
Vücudunuza yeterince magnezyum aldığınızdan emin olun. Bunun için Ispanak ve brokoli gibi yeşil sebzeler tüketin; bol bol fasulye, bezelye, ceviz tüketin. Susam, fıstık, çekirdek gibi meyve ve sebze tohumlarında da magnezyum vardır.

Masaj
Masaj yapmak da kas seğirmesine iyi gelecektir.

Doktora Görünün
Kas seğirmesi çok uzun sürerse, seğirme şiddeti ve sıklığı artarsa, daha ciddi bir hatalık ihtimalini düşünerek bir sağlık uzmanına görünmelisiniz.

  Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın


Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.